سند قرآنی همدان موجب ایجاد نهضت سندنویسی در کشور شد

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن در استان همدان گفت: سند قرآنی و پیگیری شورای قرآن استان موجب شد نهضت سند نویسی قرآنی در کشور ایجاد شود و از طرف دیگر موجب احیای شورای قرآن سایر استان‌ها شد.

جواد سعیدی افزود: در پی تدوین سند قرآنی استان همدان و بازخورد‌های مثبتی که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این زمینه به دست آمد، این سند به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح شد.

او تصریح کرد: دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای سند قرآنی همدان را به عنوان سند الگو و قابل اقتباس به سراسر کشور ابلاغ کرد که همه استان‌ها موظف به تدوین سند قرآنی مخصوص به خود هستند. 

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن در استان همدان گفت: دبیر کنونی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز چند روز گذشته نامه‌ای به ائمه جمعه استان‌ها ارسال کرد مبنی بر اینکه استان‌ها پیش نویس سند قرآنی خود را تا ۱۰ خردادماه به مرکز این شورا در تهران ارسال کنند.

سعیدی افزود: همکاری مجموعه‌های قرآنی و همچنین تشکل‌های مردمی موجب شد نهضت سندنویسی قرآنی در سراسر کشور ایجاد شود و از طرف دیگر موجب احیای شورای قرآن سایر استان‌ها شد، هم‌چنین این سند به لطف خدای متعال جنبش قرآنی در استان همدان ایجاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.