سیل در بوسنی و محاصره شدن صد‌ها خانه + تصاویر

در پی بارش شدید باران صد‌ها خانه در بوسنی دچار سیل و آبگرفتگی شده است. 

بارش شدید باران طی روز‌های اخیر در بخش‌های مختلف بوسنی و هرزگوین موجب سیل گسترده در مناطق مسکونی و تجاری این کشور و نیز رانش زمین شده است. 

به گزارش فرانس پرس، در چندین روستا و شهر در غرب و شمال غرب بوسنی و هرزگوین حالت فوق العاده اعلام شده است با این حال تاکنونی هیچ گزارش از تلفات ناشی از این فاجعه طبیعی در بوسنی منتشر نشده است. 

با طغیان دو رودخانه اونا و کروشنیکا بیش از دویست ساختمان مسکونی در شهر بوسانسکا کروپا در شمال بوسنی دچار آب گرفتگی شده است. 
آرمین هالیتوویچ شهردار بوسانسکا گفت هنوز میزان خسارت مشخص نشده است با این حال به علت سیل شماری از محور‌های دسترسی محلی به شهر قطع شده است. 

مسئولان می‌گویند در شهر بیهاج در شمال غرب بوسنی مردم با بدترین وضعیت روبرو هستند چرا که دویست ساختمان دچار آب گرفتگی شده است. 
محمد پکنکوویچ مسئول حفاظت شهری در بوسنی به رادیو اروپا گفت جاده اصلی به بیهاج و نیز شمار زیادی از جاده‌های محلی به علت آب گرفتگی بسته شده اند. 

در منطقه کلادوا در شمال غرب این کشور شش خانه به طور کامل زیر آب رفته است و سی خانه در خطر آب گرفتگی قرار دارد. سیل ارتباط جاده‌ای دو روستا را به طور کامل قطع کرده است و یک مدرسه محلی دچار آب گرفتگی شده است. در دو منطقه نووی گراد و کاستاینیکا جایی که ده ساختمان مسکونی دچار آب گرفتگی شده است حالت فوق العاده اعلام شده است. 

سیل در بوسنی

مدارس در مناطق سیل زده تعطیل شده است. در مناطق سیل زده گشت‌های شبانه بر قرار شده است و افراد محلی به شدت تلاشند که ترک‌ها و شکاف‌های ایجاد شده در سیل بند‌های محلی را ترمیم کنند تا آب به مناطق مسکونی وارد نشود. 

سیل در بوسنی

در شهر پریدور در شمال غرب بوسنی نیز بر اثر طغیان رودخانه سانا ده‌ها خانه دچار آب گرفتگی و دسترسی به راه‌های محلی مسدود شده است. هشدار سیل برای این منطقه نیز صادر شده است.

سیل بند در بوسنی

سیل بوسنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار