اذعان سارکوزی به وحشی بودن قاره اروپا

رئیس‌جمهور پیشین فرانسه در سخنانی اذعان کرد قاره اروپا خشن‌ترین قاره است و در آن وحشیانه‌ترین جنگ‌ها روی می‌دهند.

نیکولا سارکوزی، سیاست‌مدار فرانسوی و رئیس‌جمهور پیشین این کشور امروز تاکید کرد در میان همه قاره‌های جهان اروپا خشن‌ترین قاره است و در آن وحشیانه‌ترین جنگ‌ها روی می‌دهند. این آفریقا و آسیا نیستند که در آن‌ها وحشیانه‌ترین جنگ روی می‌دهند، بلکه اروپاست.

سارکوزی افزود: می‌خواهم چیز دیگری بگویم. ما در قرون وسطی نیستیم بلکه در قرن ۲۱ هستیم. در اروپاست که نخستین قتل عام‌ها روی دادند. در اروپاست که کشور‌ها با هم جنگ کردند. احمقانه است که افرادی می‌گویند جنگ در اوکراین فاجعه است.

سارکوزی افزود: احتمالا جنگ در بوسنی را فراموش کرده اند. اگر اتحادیه اروپا نباشد، درگیری‌های قابل توجهی روی می‌دهند. همانطور که می‌دانید در سیاست باید، تعهداتی داشت. همچنین باید گفت که تاریخ به تعهدات شما سمت و سو می‌دهد. شما فقط محصول یک حزب سیاسی یا یک خانواده نیستید. شما محصول یک ملت و یک قاره نیز هستید. قاره ما خشن است، وحشی است. دچار بربریت است.

با وجود اذعان رئیس‌جمهور پیشین فرانسه به خشونت و بربریت در بین کشور‌های قاره اروپا چندی پیش بود که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارتی نژادپرستانه گفت: «: اروپا مانند باغ می‌ماند و الباقی کشور‌های دنیا مانند جنگل است و جنگلی‌های وحشی به باغ‌های زیبا حمله می‌کنند!»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
منبع خبر کجا بوده؟
آخرین اخبار