درخواست کانادا و کره جنوبی برای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ

سران کانادا و کره جنوبی از کره شمالی خواستند به میز مذاکره برای خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.

کانادا یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) محسوب شده و از شرکای راهبردی آمریکا به حساب می آید. در همین راستا، دولت اوتاوا طی سالیان اخیر رویکرد تهاجمی تر در نظام بین‌الملل را اتخاذ کرده و حتی در یک مورد اقدام به ارسال یک هواپیمای نظامی به کره جنوبی به منظور رصد اجرایی شدن تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی کرد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اکنون برای گسترش روابط با شرق آسیا در سئول، پایتخت کره جنوبی حضور دارد. 

به گزارش تله تریدر، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و جاستین ترودو در جریان دیداری که با هم داشتند برنامه هسته ای کره شمالی را محکوم کردند. 

رهبران دو کشور با انتقاد از پیونگ یانگ به دلیل آنچه رویکرد تهاجمی در شبه جزیره کره خواندند، از کره شمالی خواستند تا مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته ای را از سر بگیرد. 

یون سوک یول و جاستین ترودو در ادامه با ارائه ادعاهای واهی از کره شمالی خواستند متعهد به همکاری برای بهبود شرایط حقوق بشر در این کشور شود. 

رهبران کانادا و کره جنوبی در حوزه اقتصادی توافق کردند همکاری خود را به منظور تامین مواد معدنی حیاتی تعمیق بخشند. 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد: یون سوک یول و جاستین ترودو اعلام کردند یادداشت تفاهم آنها از توسعه فناوری های پاک حمایت می کند که رشد اقتصادی سبز و پایدار را تقویت می کند و کره جنوبی و کانادا را به عنوان بازیگران رقابت پذیر جهانی در زمینه هایی از جمله باتری ها و وسایل نقلیه بدون آلایندگی پیش می برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا اگه راست میگه و خیلی نگران کره جنوبیه به کره جنوبی سلاح هسته ای بده
آخرین اخبار