ابراز نگرانی ژاپن درباره همکاری نظامی روسیه و چین

وزیر خارجه ژاپن با ابراز نگرانی از همکاری نظامی روسیه و چین در آسیا، درباره اقدامات کره شمالی نیز هشدار داد.

«یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن روز شنبه در مورد همکاری نظامی روسیه و چین در آسیا ابراز نگرانی کرد و گفت که وضعیت امنیتی اروپا از زمان جنگ اوکراین نمی‌تواند از وضعیت امنیتی در منطقه هند و اقیانوس آرام جدا شود، وی مدعی شد: «روسیه و چین در حال انجام تمرینات نظامی ازجمله پرواز‌های مشترک بمب‌افکن‌ها و تمرینات دریایی در مجاورت ژاپن هستند.»

به گزارش نشریه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، هایاشی که در نشست وزرای خارجه اروپا و هند و اقیانوسیه در سوئد صحبت می‌کرد، گفت که جنگ روسیه در اوکراین «بنیان نظم بین المللی را متزلزل کرده است» و باید با واکنش جامعه بین المللی مواجه شود. او مدعی شد: «در غیر این صورت، چالش‌های مشابهی در مناطق دیگر به وجود می‌آیند و نظم موجود که زیربنای صلح و رفاه ما بوده است، می‌تواند اساساً از بین برود.»

هایاشی پکن را به «ادامه و تشدید تلاش‌های یکجانبه خود» برای تغییر وضعیت موجود در دریا‌های شرق و جنوب چین و افزایش فعالیت‌های نظامی خود در اطراف تایوان متهم کرد و گفت: «علاوه بر این، چین و روسیه در حال تقویت همکاری‌های نظامی خود از جمله پرواز‌های مشترک بمب‌افکن‌های خود و تمرین‌های دریایی مشترک در مجاورت ژاپن هستند.»

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین درباره اقدامات نظامی کره شمالی نیز هشدار داد که کره شمالی با پرتاب موشک‌های بالستیک «به شیوه‌ای که بی‌سابقه است» در حال «تحریک‌ها» در منطقه است. هایاشی برای شرکت در نشست اروپا با کشور‌های اقیانوس آرام و هند به سوئد استکهلم سفر کرده است. 

پیش از این نیز آلمان به کشور‌های اروپایی درباره هدف قرار دادن چین در بسته جدید تحریم‌های روسیه هشدار داد.

اتحادیه اروپا تاکنون ۱۰ بسته تحریمی را علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین به تصویب رسانده است. گرچه بسته‌های پیشین تحریمی علیه مسکو تنها ماشین جنگی و اقتصاد این کشور را هدف قرار داده بود، اما بروکسل در نظر دارد در بسته جدید تحریمی علیه روسیه کشور‌هایی که به دور زدن تحریم‌ها کمک کنند را نیز در لیست سیاه خود قرار دهد. شرکت‌هایی از ایران، چین، ازبکستان و قرقیزستان در خطر تحریم‌های جدید اروپا قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اروپاییها دارند خودشان را تحریم می کنند و از تجارت با کشورهای مهم محروم می کنند
Finland
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پاچه خوار بدبخت آمریکا
آخرین اخبار