بازدید رهبر کره شمالی از روند ساخت ماهواره نظامی + تصاویر

رهبر کره شمالی ضمن بازدید از یک مرکز ماهواره‌های نظامی تسریع در آماده‌سازی پرتاب ماهواره‌ای شناسایی نظامی را ضروری عنوان کرد.

کیم جونگ اون  به همراه دخترش از یک مرکز ماهواره‌های نظامی بازدید و تاکید کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره شناسایی ارتش «یک الزام فوری است» و این فوریت را «فضای امنیتی غالب در کشور» ایجاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر کره شمالی در این بازدید که روز گذشته (سه شنبه) انجام شده است، اقدامات بعدی کمیته آماده‌سازی پرتاب ماهواره را تایید کرد.

این خبرگزاری زمان پرتاب این ماهواره را مشخص نکرد اما به گفته برخی تحلیلگران، ممکن است این اقدام در چند هفته آینده باشد.

اوایل سال جاری میلادی گزارش داد که پیونگ یانگ ساخت اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را تکمیل کرده و کیم خواستار تسریع در آماده‌سازی پرتاب آن شده است.

عکس‌هایی که روزنامه رودونگ سینمون از بازدید روز سه‌شنبه منتشر کرد، کیم جونگ اون و دخترش را نشان می‌دهد که در حال صحبت با دانشمندان در نزدیکی یک شی هستند که شبیه به اجزای اصلی یک ماهواره است. این روزنامه، ماهیت این شیء را که با نوار قرمز احاطه شده بود، توضیح نداد.

این بازدید، اولین حضور عمومی کیم در حدود یک ماه پس از بازدید قبلی از این مرکز هوافضا در ۱۸ آوریل بود که رسانه‌های دولتی کره‌شمالی اعلام کردند که ماهواره مذکور ساخته شده است.

رهبر کره شمالی

رهبر کره شمالی

رهبر کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرد موشکی شمالی کی شر یانکی ها را کوتاه می‌کنی
آخرین اخبار