کره جنوبی: چین به تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی پایبند باشد

رئیس‌جمهور کره جنوبی از پکن خواست تحریم‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ را اجرایی کند.

کره شمالی در سال جاری میلادی بار‌ها اقدام به آزمایش موشکی کرده و آن را پاسخی به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و کره جنوبی خوانده است. مقامات سئول می‌گویند پیونگ یانگ به منظور ایجاد فشار بر واشنگتن در نظر دارد در سال جاری میلادی برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۷ یک آزمایش هسته‌ای جدید انجام دهد. اقدامی که می‌تواند با واکنش تند آمریکا و متحدان منطقه‌اش شامل کره جنوبی و ژاپن همراه باشد. با این حال پکن یکی از متحدان سنتی پیونگ یانگ جلوی اعمال فشار بیشتر بر این کشور را گرفته است. 

به گزارش تل تریدر، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) از چین خواست به تحریم‌های شورای امنیت سازمان‌ملل علیه کره شمالی پایبند باشد، زیرا سئول در برابر تهدیدات پیونگ یانگ چاره‌ای ندارد جز این‌که به بازدارندگی واشنگتن تکیه کند. 

رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت: «اگر چین قصد دارد از ما به دلیل ارتقای همکاری امنیتی با آمریکا انتقاد کند دستکم خود باید برای کاهش تهدیدات هسته‌ای کره شمالی اقدامی انجام دهد.»

گسترش همکاری‌های امنیتی میان سئول و واشنگتن پس از آن صورت می‌گیرد که با گسترش تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی، درخواست‌ها در کره جنوبی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر پیونگ یانگ افزایش یافت.

طی سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور کره جنوبی به آمریکا، دو طرف طی بیانیه واشنگتن توافق کردند ایالات متحده چتر هسته‌ای خود را به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر کره شمالی بر روی کره جنوبی گسترده کند. این بدان معناست که هر گونه حمله هسته‌ای علیه سئول با حمله متقابل هسته‌ای آمریکا به متجاوز پاسخ داده خواهد شد. 

بدین ترتیب کره جنوبی دیگر نیازی به توسعه تسلیحات هسته‌ای خود نخواهد داشت. با این حال چین همواره مخالف گسترش روابط امنیتی کشور‌های شرق آسیا با واشنگتن بوده است و آن را تهدیدی علیه منافع ملی خود می‌داند. به ویژه آن‌که پکن اختلافات گسترده‌ای در دریای چین جنوبی، دریای چین شرقی و نیز موضوع تایوان با آمریکا و متحدان منطقه ایش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا فقط با ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه به بهانه دفاع از آنان باج خواهی میکند ولی اگر کشورها با هم متحد و همکاری داشته باشند آن وقت آمریکا هیچ بهانه ای برای ماندن و اخاذی ندارد و باید منطقه را ترک کند.
آخرین اخبار