چین: آمریکا تمرکزش را بر مشکلات خود متمرکز کند

وزارت خارجه چین از گزارش حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا به شدت انتقاد کرد.

چین و آمریکا هم اکنون وارد تقابل استراتژیک مهمی شده‌اند که با گذشت زمان نه تنها تنش میان دو طرف کاسته نمی‌شود بلکه به دلیل این‌که واشنگتن به پکن به چشم یک قدرت همتراز می‌نگرد، شرایط رقابت میان دو طرف به سمت تشدید تنش پیش می‌رود. پکن که هم اکنون سیاست صبر راهبردی را اتخاذ کرده است ایالات متحده را به سیاسی کاری و دستاویز قرار دادن مسائل مختلف به منظور تحت فشار قرار دادن چین متهم می‌کند. 

به گزارش تل تریدر، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس خبری روزانه با رسانه‌ها اعلام کرد: «آمریکا با دستاویز قرار دادن مسائل حقوق بشری به دنبال تشدید فشار‌ها علیه پکن است. ما از ایالات متحده می‌خواهیم به جای مداخله در امور داخلی ما تمرکز خود را بر مشکلات خود متمرکز کند.»

این اظهارات وانگ ونبین پس از آن مطرح می‌شود که وزارت خارجه آمریکا با صدور گزارشی درباره آزادی‌های مذهبی در سراسر جهان، چین را به بدرفتاری با اقلیت‌های مذهبی این کشور متهم کرد. واشنگتن در این لیست به دلیل آنچه رفتار چین در قبال مردم این کشور خوانده است، پکن را یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر و آزادی‌های مذهبی در جهان معرفی کرد!

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد گزارش واهی وزارت خارجه آمریکا، از واشنگتن خواست به حقایق و حقیقت احترام گذاشته و از پیروی از استاندارد‌های دوگانه اجتناب کند.

وی تأکید کرد: «ما از آمریکا می‌خواهیم از مداخله در چین به بهانه دفاع از حقوق بشر، مذهب و یا قومیت خودداری و از تلاش برای جلوگیری از توسعه چین به این بهانه‌ها اجتناب کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
لیبرالیسم = نژاد پرستی
آخرین اخبار