پولیتیکو:

جلسه توجیهی و محرمانه دولت بایدن برای سناتورها در مورد ایران

برخی منابع و مقامات آمریکایی از برگزاری جلسه محرمانه و توجیهی درباره ایران برای سناتورهای آمریکایی خبر دادند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به نقل از هفت تن از کارکنان کنگره و مقامات آمریکایی گزارش داد که نشست مقامات ارشد آمریکا روز سه‌شنبه در کنگره در جلسه محرمانه دولت بایدن با تمرکز بر ایران برای همه سناتورها برگزار می‌شود.

به ادعای این منابع در مذاکرات هسته‌ای پیشرفت‌هایی حاصل شده است. 

بنابر این گزارش رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در این جلسه حضور نخواهد داشت.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا چند ماه پیش خواستار برگزاری جلسه توجیهی ایران شده بود.

سناتور جونی ارنست یک درخواست دو حزبی را ماه گذشته به بایدن برای تقویت مجدد تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌ها بر محموله‌های نفت و گاز ایران ارائه کرده بود.

او در بیانیه‌ای گفت: «بسیار ناامیدکننده است که درخواست دو حزبی من برای اجرای تحریم‌های نفتی ایران که شامل دوازده سناتور جمهوری‌خواه و دموکرات است، با وجود ضرب‌الاجل درخواستی هنوز پاسخی از سوی دولت دریافت نکرده است.»

بنابر این گزارش، از دیگر موضوعاتی که مطمئناً مطرح خواهد شد، "تهدیدات عمومی ایران برای آمریکا و شرکای منطقه ای آن یعنی اسرائیل است."

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه مدعی شد که از ماه اوت، ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد به روسیه داده است که بیشتر آن‌ها شاهد بوده اند. در ازای آن، مسکو با برنامه‌های موشکی و دفاع هوایی خود به تهران کمک می‌کند و از جمله موارد دیگر به آن هواپیما‌های جنگنده می‌فروشد. او گفت: «این یک مشارکت دفاعی تمام عیار است» و افزود که تحریم‌های بیشتری برای افرادی که به شکوفایی آن کمک می‌کنند اعمال خواهد شد.

این در حالی است که مقامات ایران بارها تصریح کرده اند که پهپادهای ارسالی به روسیه در زمان پیش از جنگ اوکراین بوده است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته در مصاحبه با شبکه سی بی سی کانادا گفته بود که توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در ماه مارس، گامی در مسیر صحیح بود و به نفع تمامی طرفین توافق هسته‌ای است که روند همکاری سازنده با ایران در پیش گرفته شود، اما احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۹:۴۵ ۱۹ تير ۱۴۰۲
کاهنان معبد آمون ضد یوزارسیف حکیم جلسه گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر اندازه زری برجام پیش رفت داشته بود مالی ۵ روز پیش توی سنا نشسته بود مشخص است هیچ پیش رفتی نداشته که هیچ پس رفت میلیارد درصدی داشته و دیگر به هیچ وجه برجام نخواهد شد امانش نیست
Finland
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
میخواد بهشون حالی کنه جنگ با ما یعنی قتل عام آمریکائیا
آخرین اخبار