سرهنگ نقی‌مهر:

جرائم سایبری در گیلان افزایش یافت

رئیس پلیس فتای گیلان از افزایش جرائم مالی و کلاهبرداری سایبری در این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای گیلان با اشاره به شیوه‌های وقوع تخلفات در فضای مجازی گفت: تماس به عنوان فرد برنده در صدا و سیما، بانک‌ها و فروشگاه، خرید از سایت‌های مانند دیوار و شیپور و ارسال پیامک حاوی لینک جعلی از جمله کلاهبرداری‌هایی است که در این استان برای آن‌ها تشکیل پرونده شده است.

او افزود: با وجود همه توصیه‌ها و هشدار‌هایی که ارائه شده متأسفانه هنوز افرادی هستند که با تماس مجرمان مبنی بر اینکه برنده شده‌اند، خیلی راحت اطلاعات اولیه خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

به گفته رئیس پلیس فتای گیلان، پیامک حاوی لینک جعلی به این صورت است که با کلیک کردن روی آن توسط قربانی، کلاهبردار دسترسی کاملی به مخاطبان و پیامک‌های این فرد پیدا کرده و او را به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار ناچیز و انجام فیشینگ ترغیب می‌کند.

سرهنگ نقی‌مهر با بیان اینکه مراکز دولتی هیچ‌گاه با شماره‌های شخصی با شما تماس نمی‌گیرند، تصریح کرد: هر فردی که با شماره شخصی تماس گرفت و خبر برنده شدن شما در مسابقه یا قرعه‌کشی را اعلام کرد، حائز توجه نیست.

او افزود: همچنین پیامک‌های تحت عنوان ابلاغیه قضایی با پیش شماره شخصی و درخواست پول نیز از مواردی است که به منظور کلاهبرداری استفاده می‌شود.

رئیس پلیس فتای گیلان از افزایش ۲۵ درصدی جرائم مالی و کلاهبرداری در حوزه فضای سایبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

سرهنگ نقی‌مهر گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی و جرائم سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه از مهمترین جرائم مالی امسال در استان گیلان به شمار می‌روند.

او از شهروندان خواست در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.