سنددارشدن ۱۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان اردبیل

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۴۷ هزار هکتار از اراضی این استان در قالب هفت هزار و ۵۰۰ قطعه سنددار شده است.

فرهاد ثنائی گفت: کل اراضی زراعی استان اردبیل۷۱۳ هزار هکتار است که از این میزان تا پایان شهریور پارسال ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار سنددار شده بود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: هزینه‌های سنددار کردن اراضی بدون هزینه است و هزینه نقشه‌برداری که به ازای هر هکتار ۵۰۰ هزار تومان است، از کشاورزان دریافت نمی‌شود.

به گفته او، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با ۱۵ شرکت قرارداد منعقد کرده است که اقدامات مربوط به نقشه‌برداری و کاداستر اراضی کشاورزی را انجام دهند.

ثنائی گفت: با توجه به اینکه سنددار کردن زمین از طریق قانون تعیین تکلیف هم طولانی و هم هزینه‌براست، برای پرهیز از پرداخت این هزینه‌ها، کشاورزانی که اراضی موروثی و زمین‌های نسق‌دار دارند، باید قبل از مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک و اقدام به دریافت سند، اقدام به انحصار وراثت نموده و اراضی را به صورت توافقی بین خود تقسیم کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: در صورتی که کشاورزان بر اساس ماده ۱۴۲ اقدام به دریافت سند کنند هزینه‌ای از آنها دریافت نخواهد شد و می‌توانند در بازه زمانی یک ماهه سند را دریافت کنند.

او گفت: زمین‌ها و اراضی که به صورت قولنامه‌ای هستند و یا به صورت عادی خرید و فروش شده‌اند، سند آنها طبق قانون تعیین تکلیف صادر می‌شود و در صورتی که اراضی به صورت رسمی خرید و فروش شود و یا انحصار وارثت شده باشد بر اساس قانون تعیین تکلیف اقدام نخواهد شد.

ثنائی همچنین در خصوص میزان پیشرفت سنددار کردن اراضی در استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرده است، باید طی مدت چهار سال کل اراضی کشاورزی سنددار شود که ۲ سال از این زمان سپری شده است و ما در استان اردبیل سعی می کنیم اسناد کل اراضی استان را صادر کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.