سنددار شدن ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی زراعی در اردبیل

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۱۲۷ هزار و ۹۲۴ هکتار از اراضی زراعی استان سنددار شده است.

فرهاد ثنائی گفت: پارسال از تمامی شهرستان‌ها اراضی کشاورزی را برای سنددار شدن آماده کردیم به طوری که در کل استان سه هزار و 646 قطعه زمین از 10 شهرستان برای سنددار شدن ارسال شدند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه پارسال 115 هزار و 674 هکتار از این اراضی دارای سند شده بودند، می گوید: این رقم امسال به 127 هزار و 924 هکتار رسیده است.

او پرونده‌های ارسالی به ادارات ثبت شهرستان‌های استان را به منظور سنددار شدن یادآور شد و گفت: در راستای اجرای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی تا پایان فروردین ماه امسال 10 هزار و 710 پرونده در مجموع به مساحت بیش از 15 هزار هکتار به ادارات ثبت اسناد و املاک استان اردبیل ارسال شده که این رقم پارسال 13 هزار و 548 هکتار بود.

ثنائی اسناد دریافتی در شهرستان بیله‌سوار را یادآور شد و می گوید: 78 هزار و 833 هکتار از اراضی این شهرستان سنددار شده که این اقدام در راستای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی که شامل 9 پلاک خالصه دولتی است، شامل اراضی بیله‌سوار و شرکت‌های بزرگ تولیدی صنایع و محصولات کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد بودند.

او تعداد پلاک‌های دارای کمیسیون به تفکیک سال را نیز یادآور شد و گفت: از سال 95 تا 97، 40 پلاک به کمیسیون تفکیک ارسال شده بود اما این رقم پارسال به بیش از 285 پلاک رسید و از ابتدای امسال نیز 42 پلاک دارای کمیسیون هستند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با همکاری سازمان ثبت اسناد، طرح کاداستر را برای تمامی اراضی کشاورزی در استان اردبیل اجرایی کنیم، می گوید: در استان اردبیل یک‌هزار و 300 پلاک ثبتی داریم که برای رفع تداخل آنها اقدام شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار