اتهام‌زنی آمریکا به آفریقای جنوبی درخصوص ارسال سلاح به روسیه

سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی این کشور را متهم کرد به روسیه سلاح ارسال می‌کند.

«روبن بریگیتی» سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی امروز (پنجشنبه) این کشور را متهم کرد که از طریق یک کشتی باری که به مدت سه روز در ماه دسامبر به طور مخفیانه در یک پایگاه دریایی در نزدیکی شهر کیپ تاون لنگر انداخته بود، به روسیه تسلیحات داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی مدعی شد که واشنگتن مطمئن است که تسلیحات بر روی کشتی در پایگاه دریایی «سیمون تاون» بارگیری شده و سپس به روسیه منتقل شده است. از طرفی «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، در کیپ تاون و در پاسخ به سوالات پارلمان این کشور گفت که تحقیقات در این‌باره در حال انجام است.

رئیس‌جمهور آفریقایی جنوبی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد و آن را به تحقیقات ارجاع داد.

بریگیتی پیشتر ادعا کرده بود که ارسال تسلیحات آفریقای جنوبی به روسیه در جریان تهاجم این کشور به اوکراین «بسیار جدی» بوده و موضع بی‌طرف فرضی آفریقای جنوبی در درگیری را زیر سوال می‌برد.

اوایل سال جاری میلادی، حزب دموکراتیک این کشور هم سوالاتی را در مورد توقف مرموز یک کشتی روسی در پایگاه سیمون تاون مطرح کرده بود.

دولت آفریقای جنوبی، شریک کلیدی آمریکا در آفریقا، بار‌ها اعلام کرده است که موضع بی‌طرفی در قبال جنگ در اوکراین دارد و خواهان حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا از طریق شرکت های خصوصی فروش سلاح به وسیله کشور واسط خریدار علنا هم به اوکراین هم به روس‌ها سلاح میفروشه چون بقای صنایع نظامی آمریکا به آن بستگی دارد در این میان برای رد گم کنی کشورهای مخالف جنگ را متهم به ارسال سلاح می‌کنه عجب سیاست کثیفی
آخرین اخبار