کاهش ۲ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش ۲ درصدی بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل افزایش غیرقابل انتظار میزان ذخایر نفت خام آمریکا شاهد کاهش ۲ درصدی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۳۸ سنت کاهش، به ۷۶ دلار و ۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۸ سنت کاهش، ۷۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

سازمان انرژی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۵ مِه شاهد افزایش ۳ میلیون بشکه‌ای بود که نشان دهنده تضعیف تقاضای داخلی برای طلای سیاه است. این در حالی است که تحلیلگران برآورد می‌کردند میزان ذخایر نفت خام آمریکا در این بازه زمانی ۹۰۰ هزار بشکه کاهش یابد. 

با این حال، کارتل نفتی اوپک پلاس شامل کشور‌های عضو سازمان اوپک و روسیه به طور داوطلبانه از ماه جاری میلادی (ماه مِه) اقدام به کاهش عرضه داوطلبانه یک میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه‌ای نفت خام به بازار کرده اند. قرار است این کاهش عرضه تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد. 

نشست بعدی سازمان اوپک در ۴ ژوئن برگزار خواهد شد و تلاطم بهای نفت در بازار انرژی می‌تواند باعث اتخاذ سیاست جدید از سوی این کارتل نفتی شود. 

اکنون بازار در حال نظاره رایزنی دولت بایدن و جمهوریخواهان کنگره به منظور افزایش سقف بدهی ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری دولت آمریکاست. در صورتی که دو طرف در این زمینه به توافق نرسند دولت فدرال به ناچار تعطیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار