افزایش ۲ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد رشد ۲ درصدی بود.

پس از روند نزولی بهای نفت طی روز‌های اخیر که باعث سقوط ۹ درصدی بهای طلای سیاه در بازار جهانی شد، در معاملات امروز بازار جهانی قیمت هر بشکه نفت خام شاهد رشد نزدیک به ۲ درصدی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۲۲ سنت افزایش، ۷۳ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۱۱ سنت افزایش، به ۶۹ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. 

افزایش بهای نفت در بازار جهانی پس از آن رخ می‌دهد که داده‌های آماری درباره اقتصاد چین نشان می‌دهد فعالیت حوزه خدمات در این کشور تا ماه آوریل رشد داشته است. با این حال، فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل به دلیل کاهش سفارش‌ها و تقاضای داخلی ضعیف در بخش تولید شاهد کاهش غیرمنتظره بوده است. 

تحلیلگران می‌گویند انتظار بازار برای کاهش عرضه دوباره نفت از سوی کارتل نفتی اوپک پلاس (شامل اعضای اوپک و کشور روسیه) در نشست ماه ژوئن باعث ثبات بهای نفت در بازار و جلوگیری از کاهش بیشتر آن شد.

الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه دیروز اعلام کرد مسکو به تعهد پیشین خود مبنی بر کاهش داوطلبانه عرضه نیم میلیون بشکه‌ای نفت خام به بازار از ابتدای ماه فوریه تا پایان سال جاری میلادی همچنان پایبند است. 

داده‌های آماری ضعیف درباره اقتصاد چین و نیز افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، باعث نگرانی درباره چشم انداز اقتصادی جهان شده است. همین موضوع به طور مستقیم بر بهای نفت در بازار انرژی تاثیر گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار