مراسم چهاردهمین سالگرد عروج آیت‌الله بهجت برگزار می‌شود

مراسم چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره) ۲۸ اردیبهشت در مسجد حضرت ولی عصر (عج) بالامحله فومن برگزار می‌شود.

نشست ستاد بزرگداشت چهاردهمین سالگرد عروج ملکوتی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره) امروز (دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست با اشاره به ابعاد شخصیت ممتاز و برجسته آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره) گفت: این عالم سالک، عمر گرانبهای خویش را صرف عبادت و خدمت به مکتب اسلام و مذهب تشیع کرد.

او افزود: لحظه لحظه زندگی این عالم فاضل منشاء برکات و ثمرات فراوانی برای ملت مسلمان ایران بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه آیت‌الله بهجت فومنی (ره) علاوه بر مقام مرجعیت و استادی فقه و اصول، الگویی برای سالکان بود، تصریح کرد: این عبد صالح خداوند با عبور از موانع مادی و امور دنیوی به قله رفیع معنویت و تعالی انسانی رسید.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت تبیین شخصیت والا و برجسته آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره) در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: آثار علمی و عرفانی این این مرجع عالیقدر و نکات آموزنده زندگی ایشان در دسترس همگان به ویژه نسل جوان قرار گیرد.

او افزود: بیش از ۱۹ ویژه برنامه به منظور بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره) در استان گیلان پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: مراسم چهاردهمین سالگرد عروج ملکوتی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره) با سخنرانی آیت الله محمدمهدی شب زنده‌دار (عضو فقهای شورای نگهبان)، عصر روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله فومن برگزار خواهد شد.

همایش علما و طلاب غرب گیلان با محوریت بزرگداشت آیت الله بهجت (ره)

موسی فکور، فرماندار شهرستان فومن نیز در این نشست گفت: باعث افتخار ماست که در شهر و استانی زندگی می‌کنیم که این عالم ربانی در آن متولد شد و زیست کرد و همچنان از برکات وجودی ایشان بهره‌مند هستیم.

او افزود: ویژه برنامه‌های بزرگداشت چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت (ره) نسبت به سال‌های گذشته گسترده‌تر و فراگیر است.

فرماندار فومن تصریح کرد: امسال فقط به برگزاری مراسم سالگرد اکتفا نشده است و برنامه‌های فرهنگی متعددی با محوریت آیت الله بهجت (ره) برگزار خواهد شد که از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسم دعای ندبه در شهر فومن و پخش سراسری آن از رسانه ملی اشاره کرد.

مراسم چهاردهمین سالگرد عروج آیت‌الله بهجت برگزار می‌شود

فکور به برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت (ره) در ۱۱ روستا اشاره کرد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن و شب شعر از دیگر برنامه‌های ستاد خواهد بود.

او همچنین از برگزاری نخستین همایش علما و طلاب غرب گیلان با محوریت بزرگداشت آیت الله بهجت (ره) در ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی فومن خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده این همایش به شکل استانی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.