شورای ریاستی یمن: آماده مذاکره با انصارالله هستیم

وزیر خارجه شورای ریاستی یمن از آمادگی این شورا برای مشارکت در مذاکرات صلح با جنبش انصارالله خبر داد.

«احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه شورای ریاستی یمن از آمادگی این شورا برای مشارکت در مذاکرات صلح با جنبش انصارالله یمن، برای پایان دادن به درگیری‌ها که بیش از ۸ سال است ادامه دارد، خبر داد.

به گزارش وبگاه «النشره»، این مقام در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده است که در طی یک تماس تلفنی با «گابریل وینالس» رئیس هیئت اتحادیه اروپا در یمن، گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه شورای ریاستی یمن با توجه به وضعیت سیاسی یمن و ارائه پیشنهادی طرح صلح در یمن، بر آمادگی این شورا برای ورود به مذاکرات جدی جهت تحقق صلح پایدار بر اساس مرجعیت‌های سه‌گانه طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس، مصوبات کنفرانس گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های سازمان ملل به خصوص قطعنامه ۲۲۱۶، تأکید کرد.

پیش از این اما جنبش انصار الله یمن روز سه‌شنبه اعلام کرد که اگر مذاکرات با ریاض شکست بخورد به بنادر، فرودگاه‌ها، چاه‌های نفت و پالایشگاه‌های نفت در عربستان حمله خواهد کرد.

«محمد الفرح» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در توئیتر نوشت: «برخی تصور می‌کنند اگر مذاکرات با نظام سعودی شکست خورد، حملات فقط به چاه‌ها و پالایشگاه‌های نفت و تصفیه خانه‌ها محدود خواهد بود، طبیعتاً نفت جای خودش را دارد و بحثی در آن نیست، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که کشتیرانی نیز کاملاً متوقف خواهد شد و بنادر و فرودگاه‌ها نیز هدف حمله قرار خواهند گرفت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۳:۰۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام انصار الله ،

باید چند رهبر تعیین کنی ،
چند بزرگ برای جنبش .
آخرین اخبار