مسکو: هدف غرب از جنگ اوکراین، رویارویی نظامی با روسیه است

وزیر دفاع روسیه می‌گوید هدف واقعی غرب در مناقشه اوکراین شکست استراتژیک روسیه، تهدید چین و حفظ موقعیت انحصاری در جهان است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست وزیران دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای در خصوص اهداف غرب از ادامه جنگ اوکراین گفت: «امروز، واشنگتن و همدستانش در حال اجرای طرح استراتژیک خود هستند که شامل تحریک سایر کشور‌ها به رویارویی نظامی با روسیه و چین است. تایید واضح چنین سیاست جنایتکارانه‌ای درگیری در اوکراین است. هدف واقعی تحمیل یک شکست استراتژیک به روسیه، تهدید چین و حفظ موقعیت انحصاری خود در جهان است». 

به گزارش اسپوتنیک، شویگو همچنین در خصوص آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین گفت که برنامه‌های تسلیحات زیستی پنتاگون در اوکراین با هدف «توسعه سلاح‌های بیولوژیکی» است و اشاره کرد که فعالیت‌های آمریکا برای انتقال خطرناک‌ترین تحقیقات به کشور‌های ثالث ادامه دارد.

به گفته او، در مورد اوکراین هدف این برنامه‌ها توسعه سلاح‌های بیولوژیکی است که نقض مستقیم کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی است. 

گفتنی است اوکراین شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی دارد که از آمریکا حمایت مالی و تحقیقاتی دریافت کرده‌اند. مسکو می‌گوید ویروس‌های کشنده در این آزمایشگاه‌ها مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. پیش از این روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود کمیسیونی برای بررسی نقض کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی توسط آمریکا تشکیل دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
نخیر
برعکس غرب بشدت از رویارویی نظامی با روسیه و چین و هند وحشت داره و فقط با جنگای نیابتی میخواد اونا رو نابود کنه
آخرین اخبار