روسیه: غربی‌ها صبر ما را آزمایش نکنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تشدید تنش هسته‌ای به بهانه جنگ اوکراین به کشور‌های غربی هشدار داد.

ادامه جنگ اوکراین و اصرار کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا برای شکست روسیه می‌تواند گزینه‌ای به نام تسلیحات هسته‌ای را به میز تصمیم گیری مسکو بکشاند. با این حال، واشنگتن بدون توجه به تبعات آنچه در حال انجام آن علیه روسیه است، بر تسلیح بیشتر کی یف تاکید کرده و تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو اعمال کرده است. این در حالی است که مقامات روسی تاکنون بار‌ها نسبت به تبعات چنین اقداماتی هشدار داده اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: روسیه تمایلی ندارد که اقدام به ایجاد تنش هسته‌ای درپی جنگ اوکراین کند، اما دیگر طرف‌های درگیر در این مخاصمه نباید صبر مسکو را مورد سنجش قرار دهند. 

این سخنان زاخارووا هم راستا با هشدار مقامات ارشد روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مطرح می‌شود که پیش‌تر به غربی‌ها هشدار داده بود ارسال بیشتر تسلیحات به اوکراین تنها می‌تواند خطر وقوع یک فاجعه هسته‌ای را افزایش دهد. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه افزود: ما تمامی اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از وقوع پیشامد‌هایی که می‌تواند به بدترین سناریوی ممکن منجر شود انجام می‌دهیم، اما نه به بهای آسیب به منافع حیاتی ملی خود. من به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم کسی در تصمیم ما ایجاد شک کرده و بخواهد آن را در عمل آزمایش کند. 

مسکو بار‌ها از کمک تسلیحاتی به اوکراین و نیز گسترش ناتو به مرز‌های خود گلایه کرده است. در ماه جاری میلادی (آوریل) فنلاند که مرز گسترده‌ای با روسیه دارد به عنوان سی و یکمین عضو سازمان ناتو پذیرفته شد. بدین ترتیب مرز کشور‌های عضو ناتو با روسیه یک شبه دو برابر شد و مسکو نیز در مقابل از استقرار تسلیحات استراتژیک خود در مرز با این کشور خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
روسیه مجبور بشه وشکست بخوره صددرصد از بمب هسته ای استفاده می کنه،شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
غروب
۱۳:۴۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
روسیه به اخر وجودش رسیده.
الفاتحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
یا هواسشان نبوده یا شب بوده سبیلتان را ندیده، شما به بزرگی خودتان ببخشید
آخرین اخبار