استولتنبرگ: ناتو وعده‌اش به اوکراین درباره خودرو‌های جنگی را محقق کرد

دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر عمل کردن این نهاد به وعده‌های خود در مقابل کی یف، از تحویل صد‌ها خودروی زرهی و تانک به دولت اوکراین خبر داد.

ینس استولتنبرگ از تحقق وعده ناتو به اوکراین درخصوص خودرو‌های جنگی خبر داد و گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بیش از ۹۸ درصد از این خودرو‌های وعده داده شده که شامل بیش از ۱۵۰۰ خودروی زرهی و ۲۳۰ تانک بود را به کی‌یف تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، دبیرکل ناتو اظهار کرد: به طورکلی متحدان و شرکای ناتو از طریق گروه تماس به رهبری ایالات متحده، از اوکراین حمایت بی‌سابقه‌ای ارائه کرده‌اند.

وی افزود: کمک‌های ما شامل سایر تجهیزات از جمله مقدار زیادی مهمات است. در مجموع، ما بیش از ۹ تیپ زرهی جدید اوکراینی را آموزش داده و تجهیز کرده‌ایم.

به گفته استولتنبرگ، ناتو بر این باور است که ارائه هرچه بیشتر تسلیحات ممکن به کی‌یف بهترین راه برای تحقق صلح در اوکراین است، زیرا به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور اجازه می‌دهد از موضعی قوی برای شرکت در مذاکرات صلح بهره‌مند شود.

دبیرکل ناتو در عین حال نسبت به دست‌کم گرفتن ارتش روسیه هشدار داد و گفت: روسیه هزاران سرباز را برای حمله به شهر آرتموفسک (به نام باخموت در اوکراین) اعزام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
کور خوندین تا نابودی روسیه باید تمام اسلحه هاتون رو بدین
آخرین اخبار