خروج ترکیه از خاک سوریه شرط دمشق برای عادی سازی روابط

یک منبع سوری فاش کرد عادی سازی روابط میان دمشق و آنکارا مستلزم خروج نیرو‌های ترکیه‌ای از خاک سوریه است.

یک منبع سوری به روزنامه «الوطن» گفت: عادی شدن روابط آنکارا و دمشق مستلزم خروج نیرو‌های ترکیه از خاک سوریه است و بدون عقب نشینی آنها، روابط عادی میان دو کشور برقرار نخواهد شد.

این منبع مطلع گفت: نشست چهارگانه وزرای دفاع ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو برای گفتگو درباره ثبات در سوریه و منطقه برگزار شد، در حالی که دمشق آشکارا خواهان خروج نیرو‌های ترکیه و اجرای توافقنامه "M۴" است، مقامات این کشور بدون توجه به این امر، به استفاده تبلیغاتی از چنین نشست‌هایی ادامه می‌دهند.

الوطن افزود: وزارت دفاع ترکیه در تلاشی جدید برای بهره برداری تبلیغاتی از هر دیدار سوری – ترکی برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اواسط ماه مه، پس از نشست اخیر وزرای دفاع یاد شده نیز بیانیه‌ای صادر کرد و در آن مدعی شد که اقداماتی ملموس برای عادی سازی روابط میان دمشق - آنکارا از جمله نتایج این نشست بوده است، این درحالی است که یک منبع مطلع در تماس با روزنامه با الوطن این ادعا را تکذیب کرد.

این منبع گفت که ادعای عادی سازی روابط ترکیه و سوریه در بیانیه وزارت دفاع ترکیه درست نیست، آنچه اتفاق افتاد، بحث درباره سازوکار‌های خروج نیرو‌های ترکیه بود، اما این نشست به هیچ گامی درباره عادی سازی بین دو کشور نپرداخت.

منبع مطلع به الوطن گفت که عادی شدن روابط ترکیه و سوریه مستلزم خروج نیرو‌های ترکیه از خاک سوریه است و بدون عقب نشینی نیرو‌های ترکیه، روابط عادی میان دو کشور برقرار نخواهد شد. خروج سربازان ترک، اولین موضوعی است که باید حل شود و در نشست چهارجانبه نیز همین موضوع مطرح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار