کیم جونگ اون دستور پرتاب نخستین ماهواره نظارتی این کشور را داد

پس از تکمیل یک ماهواره نظارتی در کره شمالی رهبر این کشور دستور داد نیرو‌های این کشور برای پرتاب آن به فضا آماده شوند.

رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش دادند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد کشورش ساخت نخستین ماهواره جاسوسی نظامی خود را تکمیل کرده و به مقامات دستور داده است تا طبق برنامه آن را پرتاب کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وی در جریان بازدید خود از آژانس هوافضای کره شمالی در روز سه شنبه تاکید کرد دستیابی به یک سامانه نظارتی-‌فضایی برای مقابله با آنچه او تهدیدات امنیتی جدی ناشی از خصمانه‌ترین لفاظی‌ها و اقدامات صریح از سوی آمریکا و کره جنوبی در سال جاری نامید، بسیار ضروری است.

کره شمالی گفته است آزمایش‌های تسلیحاتی گسترده این کشور، از جمله اولین پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد که برای حمله به خاک آمریکا در هفته گذشته طراحی شده است، پاسخی به تمرین‌های نظامی مشترک بین آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، کره جنوبی و ژاپن، است. کیم جونگ اون در اداره ملی توسعه هوافضا گفت که شناسایی نظامی برای کره شمالی ضروری است تا به طور موثر از روش‌های بازدارندگی جنگی خود استفاده کند.

او افزود: ساخت ماهواره شناسایی نظامی شماره ۱ در ماه جاری (آوریل) به اتمام رسیده است و دستور داد تا تلاش‌ها برای تسریع در آماده سازی نهایی برای پرتاب آن در یک تاریخ برنامه ریزی شده که او فاش نکرد، انجام شود. وی گفت: کره شمالی باید چندین ماهواره را به فضا پرتاب کند تا توانایی جمع آوری اطلاعات را به طور منسجم به دست آورد.

کیم جونگ اون همچنین آمریکا و کره جنوبی را به گسترش مانور‌های نظامی خصمانه تحت نام تقویت اتحاد متهم کرد. او آمریکا را متهم کرد با استقرار ابزار‌های استراتژیک مانند ناو‌های هواپیمابر و بمب افکن‌های هسته ای، کره جنوبی را به پایگاه پیشرفته برای تجاوزگری تبدیل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار