دیدار محمود عباس با بن سلمان در جده

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که دیروز وارد شهر جده شده بود با ولیعهد عربستان دیدار کرد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جده با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد.

براساس گزارش الاخباریه عربستان، در این دیدار اوضاع سرزمین های فلسطینی بررسی و بر ادامه تلاش ها برای تضمین حقوق مشروع ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس شرقی براساس طرح صلح عربی و قطعنامه های مربوطه سازمان ملل تاکید شد.

در این دیدار شماری از مقامات عربستان از جمله فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه و خالد بن سلمان بن عبدالعزیز وزیر دفاع و شماری از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و ماجد فرج رئیس دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان حضور داشتند.

یک منبع فلسطینی مطلع فاش کرد که هیات بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، دو شب پیش در نخستین سفر خود پس از سال‌ها وارد عربستان شد.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» روز شنبه در گزارشی سفر هیات حماس به ریاض را شکست دیپلماسی رژیم صهیونیستی و شکست پروژه عادی‌سازی روابط این رژیم با اعراب ارزیابی کرد. این گزارش درباره سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به عربستان گفت: اسرائیل نگران این دیدار است و سفر هیات حماس به ریاض نشان می دهد که سعودی ها از سیاست های کابینه حاکم بر (رژیم صهیونیستی) راضی نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار