بایدن: احتمال توافق عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل وجود دارد

رئیس جمهور آمریکا پس از سفر مشاور امنیت ملی اين كشور به جده، از احتمال توافق عادی سازی میان عربستان و رژیم صهیونیستی خبر داد.

جو بایدن جمعه شب پس از گفتگوی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی خود با مقامات عربستان مدعی شد که احتمال عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو وجود دارد.

به گزارش آکسیوس، رویس جمهور آمریکا بدون ذكر جزئياتي در اين خصوص گفت: شاید عادی سازی روابط در حال انجام باشد.

هیئت آمریکایی به ریاست جیک سالیوان به عربستان سفر کرده است و گفته می‌شود هدف از این سفر تقویت روابط سیاسی و استراتژک آمریکا و عربستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در آمریکاست. رسانه‌های خبری گزارش دادند در این سفر برت مک گورک، نماینده آمریکا در امور خاورمیانه و آموس هوخشتاین، مشاور ارشد بایدن در امور انرژی و زیرساخت جیک سالیوان را همراهی می‌کنند.

آکسیوس در گزارش خود از این سفر مدعی شده یکی از اهداف اصلی سفر سالیوان به عربستان گفتگو برای توافق احتمالی بر سر عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو است. دولت بایدن در تلاش است تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در آمریکا توافق عادی سازی میان عربستان و رژیم صهیونیستی حاصل شود.

این در حالیست که علی رغم تلاش‌های چند ماه گذشته آمریکایی‌ها برای رسیدن به این توافق عربستان تمایلی برای مذاکره در مورد آن نشان نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۰۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
احتمال ایجاد طوفان توسط بایدن وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
عربستان هم خوب راهشو پیدا کرد البته به لطف کشور ما !!!
تا قبلش گاو شیرده بود و تو روی ولیعهد و..... هم میگفتند و میگفتن عربستان را میخوایم فقط به خاطر پولش و هیچ کسی هم دم نمیزد چون میترسیدن آمریکا رهاشون کنه و اینها موردحمله کشورهای دیگه قرار بگیرن (ازبس آمریکا ترسونده بودشون) ولی بعد که کشور ما چند بار شاخ آمریکا را شکست و عربستان هم دیگه روی خوش به آمریکا نشون نداد وحتی اونموقع که نفت سعودی بود و آمریکا انتظار افزایش نفت از عربستان داشت ولی بلعکس عربستان تازه کمترش کرد و... رئیس جمهور آمریکا گفت فلان میکنیم و... ولی هیچ غلطی نکردن و تازه عربستان فهمید کشور ما چی میگه !! که آمریکا فقط زبون زور میفهمه و طبل تو خالی هست و حالا ببینید از گاو شیر ده و ترسوندن و فروش سلاح چند صد میلیاردی از رده خارج و... حالا همون آمریکا که تهدیدش کرد دنبال التماس به عربستانه که بیاد فلان کنه یا روابطشو با مثلا اسرائیل خوب کنه و عادی سازی کنه ولی عربستاندیگه فکر نکنم عین قبل باشه چون هم نگاه به کشور ما میکنه هم از تجربه ما استفاده میکنه هم تو جلسات و... مشاوره میگیره !
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۴:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
اگر سعودی ها به آنچه که محمد بن سلمان گفت که شرط ایجاد رابطه با اسرائیل حل مشکل کرانه باختری رود اردن پای بند باشد آمریکا باید ایجاد روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را به گور ببرد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۲:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
جو تو دروغ می گویی. چنین احتمالی وجود ندارد. حاشا و کلا. خدا در عربستان خانه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
خاک بر سر هر کشوری کنند که با این رژیم منحوس رابطه برقرار کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
برای انتخابات باید خوراک خبری درست کنی
عربستان از قبل هم با اسقاطیل روابط داشته فقط علنی نکرده و نمیکنه
چون خودش میدونه بعدش چه اتفاقی میوفته
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
بستگی داره :
اگرآمریکاموضع خوبی درقبال ایران بگیره
احتمالش هست
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۸:۳۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
سلام،

من می گویم انجام نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۷:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
اینشاالله ولی اگر محمد بن سلمان درباره آنچه که پیش شرط اعراب برای ترمیم روابط با پسر عموهای عبرانی خود گذاشته و آن عبارت است از حل مساله کرانه باختری رود اردن مصمم باشد باید آرزوی صلح با اعراب را به گور ببری مخصوصا تو که ممکن است یکسال آینده را نبینی بدرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
عربستان شعار داره.
برای رفاه مردمش هر کاری میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
این شعارخودته
شعارخودتوبه عربستان نسبت نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخخخخخخخ یعنی اسرائیل رفاه میاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کدوم رفاه .اینا فقط دنبال غارت کشورهای خاورمیانه هستند برای رفاه خودشون
آخرین اخبار