آذربایجان غربی میزبان همایش ملی اقوام و ادیان

استاندار آذربایجان غربی گفت: همایش ملی اقوام و ادیان با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف از سراسر کشور به زودی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی اقوام و ادیان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف از سراسر کشور همایش ملی اقوام و ادیان به زودی به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

محمدصادق معتمدیان توجه به گرایش‌های قومی و ظرفیت‌های اقوام و ادیان مختلف کشور و تقویت اتحاد و همدلی بین اقوام و مذاهب را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد و تاکید کرد: در برگزاری همایش ملی اقوام و ادیان  باید از ظرفیت مراکز تقریب و مراکز بزرگ اسلامی استفاده شود.

وی تصریح کرد: برگزاری این گونه همایش‌ها در استان پیوند اقوام و ادیان در این منطقه را مستحکم‌تر می‌کند.

مقام ارشد اجرایی استان با تاکید بر لزوم هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش اظهار کرد: این همایش در ۳ محور اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود که کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته میراث فرهنگی، کمیته اجرایی و کمیته اطلاع رسانی نحوه برگزاری و محتوای همایش را برنامه ریزی و تدوین خواهند کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان گفت: این همایش فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان است چرا که دارا بودن یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده، امتیاز ویژه‌ای برای گسترش صنعت گردشگری برای این منطقه است و در قالب این همایش باید رسانه‌ها و مطبوعات و به ویژه صدا و سیما در مسیر معرفی ظرفیت‌های استان اهتمام بیشتری داشته و این ظرفیت‌ها را در سطح ملی و منطقه معرفی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان و تقویت زیرساخت‌ها افزود: منطقه سیلوانای ارومیه ظرفیت بسیار مناسبی برای تبدیل به منطقه بزرگ گردشگری را دارد که تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این حوزه با احصاء مسائل و مشکلات و برنامه ریزی مناسب امکان پذیر خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی زمان پیشنهادی برگزاری همایش را خرداد ماه سال جاری اعلام و به برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن تاکید کرد.

در ادامه جلسه اعضای کمیته‌های مختلف و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در نحوه برگزاری و مدیریت این همایش پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.