آیت الله اراکی:

فلسطین نماد مظلومیت جهان اسلام است

سخنران مراسم روز قدس قم، اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها را نماد مظلومیت جهان اسلام خواند.

 آیت الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه فلسطین نماد مظلومیت جهان اسلامی است، گفت: در این روز بزرگ یعنی روز قدس خیزش جهانی علیه استکبار جهانی را شاهد هستیم.

او افزود: این خیزش جهانی علیه اشغالگری صهیونیست‌ها نشان می‌دهد دغدغه قدس فقط مختص به فلسطین نیست و امروزه پیگیری برای احقاق حق این مردم مظلوم و تاکید بر لزوم پایان اشغالگری صهیونیست‌ها ابعادی جهانی دارد.

آیت الله اراکی در ادامه گفت: روز قدس روز مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است و روزی است که تغییر نظام سلطه حاکم بر جهان رقم خورد.

او در ادامه با بیان اینکه امروز جبهه استکبار در حال متلاشی شدن است و از درون از هم پاشیده شده است، گفت: وقایع اخیر و ساز جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا نشان می‌دهد تغییرات اساسی در حاکمیت سلطه گران در حال شکل گیری است و جهان از تک قطبی حاکمیت آمریکا درحال بیرون آمدن است.

آیت الله اراکی گفت: تمامی این مسائل نشان می‌دهد که شعار مرگ بر آمریکای ایران اسلامی در حال تحقق است و امروز مرگ تدریجی آمریکا و استکبار حاکم بر جهان را با چشم می‌بینیم.

او با بیان اینکه راه پیروزی امت اسلامی، مقاومت و اتحاد است، گفت: ملل مسلمان می‌توانند با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران بر توانمندی‌های خود تکیه کند و در مقابل تمام مستبدان یک تنه بایستد.

آیت الله اراکی در پایان خواستار گسترش فرهنگ مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها شد و گفت: از مدیران و مسئولان انقلابی مان می‌خواهیم دست از مدیریت جهادی برندارند و طبق آن که رهبری دستور داده‌اند در همه عرصه‌ها به ویژه اقتصاد، سیاست و مسائل فرهنگی با اتکا به این فرهنگ قدم‌های موثری در جهت مبارزه با گرانی و تورم و تحقق یک جهاد اقتصادی بزرگ بردارند.

او تصریح کرد: البته امروز همانطور که در عرصه سیاسی موفقیت‌هایی را به دست آورده ایم در عرصه فرهنگی نیز باید برای دغدغه و انتظار علما و حوزه‌های علمیه که از وضعیت فرهنگی نگران هستند تلاش مضاعف کنیم.

منبع:  صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار