نامزد ریاست جمهوری ترکیه:

پیروز شوم، همه پناهندگان سوری را به کشورشان باز می‌گردانم

نامزد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات با رئیس جمهور سوریه دیدار خواهد کرد و آوارگان سوری را به کشورشان برمی‌گرداند.

«محرم اینجه»، نامزد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات با «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه دیدار و سفیری در دمشق تعیین کرده و همه پناهندگان سوری را به کشورشان بازخواهم گرداند.

به گزارش آر تی، اینجه گفت: در صورتی که من به عنوان رئیس جمهوری ترکیه انتخاب شوم، اقدام به تعیین سفیر کشورمان در دمشق خواهم کردی تمایل دارم یکی از دیپلمات‌های کارکشته را برای این سمت انتخاب کنم، برای این منظور، همه تلاش‌مان را بکار خواهیم بست.

وی درباره دیدار با اسد گفت: در ابتدا باید مذاکرات میان ترکیه و سوریه در سطح دیپلماتیک انجام شود و سپس در سطح روسای جمهور، من در صورت پیروزی در انتخابات برای تحقق این امر تلاش خواهم کرد.

نامزد ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد: من در صورت پیروزی در انتخابات، همه پناهندگان سوری را با بکارگیری روش‌های دیپلماتیک به کشورشان بازخواهم گرداند.

وی گفت: ما آوارگان سوری را با شادی و خوشحالی به کشورشان باز می‌گردانیم، هیچکس نمی‌گوید که ما آن‌ها را با کامیون به مرز‌ها خواهیم فرستاد، ما از ابزار‌های دیپلماتیک لازم استفاده خواهیم کرد، زیرا برای بازگرداندن مردم سوریه به میهن‌شان، نیازمند آغاز گفتگو و دیپلماسی هستیم.

اداره مهاجرت ترکیه پیش از این اعلام کرده است که شمار پناهندگان سوری در این کشور ۳.۵ میلیون نفر است.

اینجه، سیاستمدار ترکیه‌ای در سال ۱۹۶۴ میلادی به دنیا آمده است و تاکنون در مناصب پارلمانی و حزبی متعددی در حزب خلق جمهوری‌خواه مسئولیت داشته و در سال ۲۰۱۸ میلادی نامزد ریاست جمهوری شد و توانست بیش از ۳۰ درصد آرا را به دست آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۰:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
اراضی اشغالی سوریه توسط ترکیه را چه میکنی؟ هاپولی میکنی؟ اول پاهاتو از روی زمینهای سوریه بردار بعد هارت و پورت بکن.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
برای شما ارزوی پیروزی داریم به این امید که خاورمیانه را از شر حزب اعتدال و توسعه اقای اردوغان رهایی بخشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
تو غلط می کنی
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
خدا شفاش بده
آخرین اخبار