افزایش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی بیش از یک درصد رشد را تجربه کرد.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل امیدواری درباره تعدیل سیاست‌های سختگیرانه مالی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و نیز افزایش تقاضای چین، شاهد بیش از یک درصد افزایش بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۹۱ سنت افزایش به ۸۵ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۲۹ سنت افزایش، ۸۱ دلار و ۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

انتظار می‌رود گزارش مربوط به تورم آمریکا که قرار است فردا (چهارشنبه) منتشر شود به سرمایه‌گذاران کمک کند مسیر کوتاه مدت نرخ بهره را بسنجند. یک تحلیلگر ارشد بازار در این باره می‌گوید: «دورنمای کوتاه مدت تقاضای نفت خام به زودی واضح‌تر می‌شود. این هفته ما متوجه خواهیم شد که آمریکا به سمت رکود پیش می‌رود و یا شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.»

از زمانی که کشور‌های عضو اوپک پلاس تصمیم به کاهش بیش از یک میلیون بشکه‌ای عرضه نفت به بازار گرفته‌اند بهای دو شاخص اصلی نفت خام جهان بیش از ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. 

تحلیلگران می‌گویند گام تازه اوپک پلاس با وارد آوردن شوک به بازار، باعث جهش بهای طلای سیاه شده است. برآورد می‌شود تا چند ماه آینده بهای نفت خام به مرز یکصد دلار در هر بشکه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار