صادرات نفت عراق به آمریکا برای دومین هفته نزولی شد

آمار‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا حکایت از سیر نزولی صادرات نفت عراق به این کشور دارد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه نینا، بنا به اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، روند صادرات نفت از عراق به این کشور همچنان سیر نزولی خود را طی می‌کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز شنبه اعلام کرد که صادرات نفت عراق به آمریکا طی هفته گذشته به ۱۸۴ هزار بشکه کاهش یافته است.

در گزارشی اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده است: متوسط واردات نفت خام آمریکا طی هفته گذشته از هشت کشور به ۵ میلیون و ۱۹۷ هزار بشکه در روز رسیده است که ۶۴۰ هزار بشکه در روز نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

بنا به گزارش مذکور آمریکا ۰۰۰ ۱۸۴ بشکه در روز نفت خام از عراق وارد کرد در حالی که در هفته گذشته رقم واردات ۰۰۰ ۱۹۹ بشکه اعلام شد.

بیشتر واردات نفتی آمریکا در هفته گذشته از کانادا بوده که به ۳.۵۴۹ میلیون بشکه در روز رسید و پس از آن به ترتیب مکزیک با ۶۶۱ هزار بشکه، روسیه با ۵۱۹ هزار بشکه و عربستان با ۲۷۷ هزار بشکه در روز در رتبه‌های بعد قرار گرفتند. بعد از این کشور‌ها کلمبیا، اکوادور و نیجریه در رتبه‌های بعدی صادرات نفت به آمریکا قرار دارند.

آمریکا با حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است. این کشور در مجموع ۱۹.۷ درصد از مصرف جهانی نفت را به خود اختصاص داده است و از این حیث در رتبه نخست جای دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار