کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر در تیراندازی‌های آمریکا از ابتدای ۲۰۲۳

بیش از ۲۰۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۳ در تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا کشته شده‌اند.

در پی حمله مرگبار صبح روز دوشنبه در بانکی در منطقه لوئیزویل در ایالت کنتاکی آمریکا شمار قربانیان تیراندازی دسته جمعی در این کشور به ۲۰۰ نفر در سال جدید میلادی رسید.

به گزارش فوربز، شمار قربانیان تیراندازی دسته جمعی در یک دهه گذشته، در این زمان از سال بی سابقه بوده است.

بر اساس داده‌های آرشیوی خشونت با سلاح در آمریکا، تیراندازی صبح روز دوشنبه در کنتاکی که منجر به کشته شدن پنج نفر از جمله مهاجم شد، تعداد قربانیان تیراندازی‌های دسته جمعی سال ۲۰۲۳ را به رقم بی سابقه ۲۰۹ نفر رساند.

بر این اساس، در سال جاری تاکنون ۱۴۶ تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده است که در این سال از ۱۳۰ تیراندازی در سال ۲۰۲۲ که منجر به کشته شدن ۱۴۵ نفر شد و همچنین ۱۳۶ تیراندازی دسته جمعی که منجر به کشته شدن ۱۶۵ نفر در این زمان در سال ۲۰۲۱ شد، نیز فراتر رفته است.

به گفته آرشیو خشونت با سلاح، تیراندازی صبح دوشنبه در لوئیزویل، مرگبارترین تیراندازی در آمریکا از زمان کشته شدن شش نفر از جمله سه کودک در اواخر ماه گذشته در مدرسه ابتدایی در نشویل بوده است.

مرگبارترین تیراندازی امسال در ۲۱ ژانویه در کالیفرنیا رخ داد که یک مرد مسلح ۷۲ ساله ۱۱ نفر را در یک سالن کشت.

۱۱ هزار و ۵۱۳ نفر تاکنون در سال جاری بر اثر رویداد‌های مرتبط با اسلحه در آمریکا از جمله قتل، شلیک غیر عمد و خودکشی جان خود را از دست داده اند. ۸ هزار و ۷۹۹ نفر دیگر نیز در حوادث مربوط به اسلحه در سال جاری مجروح شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار