مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:

برداشت غیر مجاز آب از رودخانه‌های منتهی به سد اکباتان پیگرد قانونی دارد

ضروری گفت: با توجه به شرایط خشکسالی، هرگونه برداشت آب از رودخانه‌های بالادست سد اکباتان از سوی کشاورزان و باغداران ممنوع است.

محمد ضروری گفت: با توجه به بارش‌های چند ماه گذشته و ذوب شدن برف ها، جریان آب در رودخانه‌های بالادست سد اکباتان جاری شده است.

او تصریح کرد: هم اینک نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب از طریق رودخانه‌های بالادست وارد مخزن سد اکباتان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در این فصل از سال درختان باغ‌های منطقه بالادست سد نیازی به آبیاری ندارند و برخی از باغداران گمان می‌کنند با آبیاری درختان در این فصل محصولات بیشتری برداشت می‌کنند.

ضروری تاکید کرد: باغداران توجه داشته باشند که در فروردین تا اواخر اردیبهشت همه آورد آب رودخانه‌های بالادست، سهمیه سد اکباتان است و هرگونه برداشت غیر مجاز پیگرد قانونی دارد و علاوه بر برخورد با خاطیان، تجهیزات برداشت آب نیز توسط تیم حفاظت از منابع آبی ضبط می‌شود.

او تصریح کرد: در سومین سال خشکسالی پیاپی به سر می‌بریم و همه مردم باید در حفظ منابع آبی و جلوگیری از ایجاد کم آبی مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: استفاده بهینه از منابع آبی، آبیاری قطره‌ای و اصولی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و اصلاح الگوی مصرف مهمترین راهکار مدیریت مصرف آب به شمار می‌رود.

ضروری گفت: هم اینک حجم آب مخزن سد اکباتان به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب معادل ۱۶ درصد رسیده و همچنان ۸۴ درصد گنجایش آن خالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.