معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

فوتی‌های کرونا در استان زنجان افزایش یافته است

تقی لو از افزایش فوتی های ناشی از کرونا در استان خبر داد و گفت: ۶ شهروند زنجانی طی ۸ روز گذشته در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

مشهود تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه شهرستان‌های سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی و شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم و ایجرود در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، گفت: بستری‌های مبتلا به کرونا هم در مراکز درمانی افزایش یافته و پیش بینی می‌شود آمار بستری‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در هشت روز گذشته ۵۷ مورد ابتلاء، ۴۵ مورد بستری در استان زنجان به ثبت رسیده است، افزود طی چند روز گذشته فوتی‌های ناشی از کرونا در استان افزایش یافته است و ۶ شهروند زنجانی در اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست دادند.

تقی لو تاکید کرد: تمام پایگاه‌های بهداشت و مراک جامع سلامت در روستاها نسبت به واکسیناسیون فعال هستند و مردم می‌توانند مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی، واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود، گفت: با توجه به وضعیت نامناسب کرونایی در استان، پویش واکسیناسیون کرونا ویروس دوز یادآور از ۸ لغایت ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ به همت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حال برگزاری است.

تقی لو شهروندان زنجانی به منظور مصون ماندن از خطرات این ویروس، حتماً نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند و کسانی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن‌شان می‌گذرد نیز نسبت به تزریق دوز یادآور اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان کاهش یافته و از مردم درخواست می‌شود نسبت به تزریق واکسن کرونا همکاری کنند، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و شتشوی مداوم دست‌ها توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.