وضعیت نارنجی کرونایی در ۲ شهرستان استان زنجان

شهرستان‌های سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

تقی لو  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی کرونایی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

تقی لو افزود: بر این اساس شهرستان‌های سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی و شهر‌های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم و ایجرود در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: بنابر اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این هفته ۱۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۴۵ شهر در وضعیت نارنجی بوده و تعداد شهر‌ها با وضعیت زرد نیز به ۲۳۳ مورد افزایش یافته است.

این مسوول با بیان اینکه طی هشت روز گذشته ۵۷ مورد ابتلا و ۴۵ مورد بستری در استان زنجان به ثبت رسید، گفت: در بازه زمانی یاد شده متاسفانه ۶ شهروند زنجانی در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

وی اظهار کرد: با توجه به اتمام تعطیلات نوروزی همچنین افزایش تعداد مراجعین و بستری‌های کرونایی در استان، افزایش تعداد مبتلایان در هفته‌های آینده دور از انتظار نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: به دلیل وضعیت نامناسب کرونایی در استان، پویش واکسیناسیون کرونا "دوز یادآور" از هشتم تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در حال اجراست.

وی تاکید کرد: در این راستا به تمامی شهروندان زنجانی توصیه می‌شود به منظور مصون ماندن از خطرات این ویروس، نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند و افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آن‌ها سپری شده است، نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، در زمان حاضر واکسیناسیون کرونا در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی استان انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مانند استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و سربسته، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.