تعرض هندو‌ها به مسلمانان و مراکز اسلامی در ایالت بیهار

هندو‌های افراطی در ایالت بیهار، شرق هند، با حضور در محله مسلمان نشین در منطقه ساسارم، در اقدامی نژادپرستانه، به اموال مسلمانان آسیب رساندند.

هندو‌ها نزدیک افطار ماه مبارک رمضان با برپایی راهپیمایی، به خشونت روی آوردند و بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی برخی از مراکز متعلق به مسلمانان را به آتش کشیدند.

براساس گزارش خبرگزاری العربی، با توجه به اینکه هندو‌ها پیش از این دو مسجد را در برابر چشمان پلیس به آتش کشیده بودند، انتشار تصاویر متعلق به تعرض آنان به اموال مسلمانان در ایالت بیهار سبب شد تا کاربران در شبکه‌های اجتماعی به شدت از دولت هند به دلیل حمایت ازهندو‌های افراطی انتقاد کنند.

در ویدیو‌های منتشر شده ده‌ها هندوی افراطی با پوشش پرتقالی رنگ، بیمارستان موراپور را به آتش می‌کشند، به سوی نمازگزاران سنگ پرتاب می‌کنند، خودرو‌ها و مراکز تجاری مسلمانان را غارت می‌کنند و برخی نیز با سردادن شعار خواستار اخراج مسلمانان از هند می‌شوند.

سروزیر این ایالت در واکنش به اتفاقات  پیش آمده تنها گفت: این حادثه مقصرانی دارد، زیرا خشونت خود به خود رخ نمی‌دهد.

در مقابل برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی این خشونت‌ها را محکوم کردند و از آن به عنوان اقدامی نژادپرستانه علیه مسلمانان یاد کردند. هند از بیش از دو سال قبل بار‌ها شاهد اتفاقات مشابهی علیه مسلمانان است، این حملات غالبا از سوی شبه نظامیان تندروی هندوست.

ظفر الاسلام خان، سردبیر روزنامه ملی گازیت در دهلی نو درباره اتفاقات منطقه ساسارم در ایالت بیهار گفت: راهپیمایی هندو‌ها در ایالت بیهار یکی از ده‌ها راهپیمایی مشابه در چهار یا ینج روز اخیر است که در واقع برای پاسداشت دو عید نزدیک به هم هندو‌ها یعنی عید الهه راما و عید الهه هانومان است. البته سال‌های قبل به این مناسبت راهپیمایی برگزار نمی‌شد، اما از سال گذشته راهپیمایی برگزار می‌شود و حاضران در راهپیمایی با خود انواع مختلف سلاح نیز حمل می‌کنند و اصرار دارند تا از مناطق مسلمان نشین عبور کنند. وقتی هم به مساجد می‌رسند توقف می‌کنند و با پخش پرسرو صدای موسیقی و با داد و فریاد، علیه مسلمانان و اسلام شعار سر می‌دهند.

او درباره بی توجهی پلیس هند به اینگونه خشونت‌ها گفت: پلیس در هند زیر نظر وزیر کشور دولت مرکزی است و این وزیر نیز از حزب مردم در هند است که از پلیس می‌خواهد برخوردی با اینگونه تجمعات نداشته باشد به همین دلیل پلیس یا نظاره گر خشونت هاست یا آنکه با خشونت طلبان همکاری می‌کند و حتی گاه پس از پایان خشونت‌ها مداخله، برخی از مسلمانان را بازداشت و بازداشت شدگان را به عنوان عوامل بروز خشونت متهم می‌کند.

ظفر الاسلام خان تاکید کرد دولت امروز هند یک دولت کاملا ناکام وسیاستهایش افزایش تنش میان هندو‌ها و مسلمانان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
نادر باز بیا وکار هند را یکسره کن
دیگر چه نیاز به الماس خوش تراش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
شعر را خراب کردی
باید می گفتی
چه نیاز است
مصرع اول ایضا
نادر بیا و کار هندو یکسره کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنہ کہ اینقدر آشغال و بی فکر ھستن
این نفھمھا ھنوز نفھمیدن اگر کشورشون بخاطر جنگ عقیدتی و مذھبی بھم بریزہ استکبار سواری میگیرہ ازشون
اینا کی میخوان بفھمن بی شعورھا
اون وزیر خائن کثافتشون رو بگو ۔۔ عجب مزدور بی شرفیہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
لعنت خدا بر ظالمین
آخرین اخبار