مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: برجام در دستور کار نیست

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری ادعا کرد برجام در دستور کار این کشور نیست و موارد دیگری در اولویت قرار گرفته است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران مدعی شد: «قبلاً از ما شنیده اید که این را می‌گوییم، و من دوباره آن را تکرار می‌کنم: برجام در دستور کار نیست».

به گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا، وی با طرح دوباره ادعا‌ها در خصوص ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه و استفاده از آن در جنگ علیه اوکراین گفت در حال حاضر مواردی از این دست در راس دستور کار واشنگتن قرار گرفته است.

ودانت پاتل در ادامه مدعی شد «نگران پیشرفت‌های هسته‌ای ایران» است و «جو بایدن متعهد است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند». با این حال، این مقام آمریکایی در اظهارات دوگانه خود تاکید کرد «دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما به صراحت گفته‌ایم که هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نکرده‌ایم».

 وی مجددا مدعی شد: «همانطور که گفتم، برجام در دستور کار نیست. اما ما همچنان تعدادی ابزار در اختیار داریم و همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه رو به جلو است. این رئیس جمهور، این وزیر، و این دولت متعهد به تضمین این هستند که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند».

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه الجزیره قطر از طرحی در مجلس شورای اسلامی برای تعیین سقف مذاکرات هسته‌ای خبر داد و خطاب به اروپایی‌ها گفت: در‌های مذاکره برای همیشه باز نخواهد ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۰:۳۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
بابا برجام رو فراموش کن. هی میگی برجام برجام مردم میفهمن که تو دلت برای برجام لک زده. اسمشو نیار. آبروی خودتو نبر. بدبخت.
Germany
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
چرا شوخی میکنی؟
بیا با هم برجام بازی کنیم دیگر!
آخرین اخبار