رنگ نارنجی از نقشه کرونایی خراسان رضوی رخت بربست

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونایی در خراسان رضوی به صفر رسید.

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیستم اسفندماه امسال سه شهرستان استان شامل سبزوار، ششتمد و کاشمر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند که با تغییر وضعیت این مناطق به شرایط زرد کرونایی، اکنون شمار شهر‌های نارنجی استان به صفر رسیده است.

او در عین حال با اشاره به افزایش شمار شهرستان‌های درگیر با وضعیت زرد کرونایی استان از ۱۷ به ۲۲ شهرستان، افزود: هم اکنون مشهد و ۲۱ شهرستان دیگر خراسان رضوی، در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم اکنون به جز ۱۱ شهرستان استان شامل داورزن، خوشاب، فیروزه، طرقبه شاندیز، کوهسرخ، بجستان، زاوه، باخرز، تایباد، تربت جام و صالح آباد که در شرایط آبی کرونایی قرار دارند، دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

پهلوان بیان کرد: هیچ یک از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارند.

او تصریح کرد:  به مردم توصیه می‌شود برای کاهش و قطع انتقال چرخه این بیماری در سطح جامعه، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و در نخستین فرصت برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ مراجعه کنند تا از ورود به موج جدید کرونا و پیامد‌های آن جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.