روزنامه نگار صهیونیست: عادی سازی روابط با عربستان فعلا متوقف شده است

یک روزنامه نگار صهیونیستی در واکنش به توافق تهران و ریاض نوشت عادی سازی روابط با عربستان فعلا متوقف شده است.

 ادی کوهن روزنامه نگار و تحلیلگر صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت: «عادی سازی روابط با عربستان سعودی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.»

روزنامه رای الیوم در گزارشی از الناصره به توافق اخیر میان ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و نزدیکی این دو کشور بزرگ در منطقه پرداخت و اعلام کرد نزدیکی تهران و ریاض شکست سنگینی به تلاش‌های تل آویو برای عادی سازی روابطش با کشور‌های منطقه وارد کرد و نگرانی اسرائیل از نزدیکی و همگرایی میان ایران و مصر در آینده را افزایش داد.

در این ارتباط خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز دیروز شنبه در گزارشی اعلام کرد توافق میان عربستان و ایران برای احیای روابط دیپلماتیک دو کشور، موجب نگرانی اسرائیل شده، چون نزدیکی تهران و ریاض، تل آویو را تا حد زیادی تنها گذاشته است.

«دانی دانون» متحد نتانیاهو و سفیر سابق تل آویو در سازمان ملل متحد که اخیرا عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض را پیش بینی کرده بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در همین زمینه نوشت توافق میان ریاض و تهران، رویای اسرائیل برای ایجاد یک ائتلاف عربی- بین‌المللی بر ضد ایران را بر باد می‌دهد و ممکن است تماس‌ها برای توافق هسته‌ای جدید را احیا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار