ونزوئلا: توافق ایران- عربستان گامی در راستای ایجاد جهانی چندقطبی است

دولت ونزوئلا توافق میان ایران و عربستان با میانجیگری چین را یک دستاورد دیپلماتیک مهم توصیف که گامی در راستای ساختن جهانی چند قطبی است.

دولت ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای، توافق میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی با میانجیگری چین را یک «دستاورد دیپلماتیک مهم» توصیف و ابراز امیدواری کرد که این امر، گامی بیشتر در راستای ساختن جهانی چند قطبی باشد.

ایوان خیل، وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای از طریق صفحه رسمی خود در توییتر، از استقبال دولت ونزوئلا از توافق میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، از سرگیری روابط دیپلماتیک و تصمیم بازگشایی سفارت‌های دو کشور در بازه زمانی دو ماهه خبر داد.

دولت ونزوئلا، این توافق با میانجیگری چین را «دستاورد دیپلماتیک مهم» توصیف کرد که نشان می‌دهد گفتگو میان ملت‌ها، محور اساسی در اجرای دیپلماسی بر اساس اصول منشور سازمان ملل متحد است.

در متن این بیانیه آمده است: مردم و دولت بولیواری امیدوارند توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی راهی برای تقویت صلح و امنیت منطقه و گامی بیشتر در ساختن جهانی چند مرکزی و چند قطبی باشد.

ایران و عربستان روز جمعه پس از میزبانی و میانجیگری چین اعلام کردند که برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و حل و فصل اختلافات بر اساس منشور سازمان ملل توافق کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار