کاهش آمار ازدواج و زاد و ولد در آذربایجان شرقی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: آمار ازدواج ثبت شده در استان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰.۷ درصد کاهش یافت.

آقای چرندابی گفت: پارسال تعداد ۲۵ هزار و ۴۰۲ فقره ازدواج در استان آذربایجان شرقی ثبت شد که این رقم امسال به عدد ۲۲ هزار و ۶۷۶ فقره کاهش یافته است.

وی همچنین از افزایش ۷.۲ درصدی طلاق از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: پارسال تعداد هفت هزار و ۸۳۵ فقره طلاق در آذربایجان شرقی ثبت شد که این رقم از ابتدای امسال تاکنون به عدد هشت هزار و ۳۹۷ فقره رسیده است.

آقای چرندابی تلاش‌های نهاد‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را برای ایجاد تغییرات در خصوص ازدواج و طلاق خواستار شد و افزود: شرایط کنونی به هیچ عنوان برای آینده کشور مناسب نیست و باید همه در کنار هم برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق تلاش کنیم.

وی همچنین از کاهش میزان زاد و ولد از ابتدای امسال تاکنون در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در این مدت تعداد ۳۸ هزار و ۹۸۵ فقره ولادت در ادارات ثبت احوال استان ثبت شده است که این رقم نسبت به سال قبل با کاهش ۵.۵ درصدی مواجه است.

 وی گفت: پارسال در آذربایجان شرقی تعداد ۴۱ هزار و ۲۳۷ فقره ولادت ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی ادامه داد: از مجموع متولدان ثبت شده در استان ۲۰ هزار و ۴۴۴ نفر دختر و ۱۸ هزار و ۵۴۱ نفر پسر بودند.

وی با اعلام اینکه تعداد فوتی‌های امسال در آذربایجان شرقی نسبت به پارسال ۲۵.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار و ۵۲۴ مورد فوتی ثبت شده است که این رقم در کل سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۴۱ مورد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.