کاهش ۱۲ درصدی ازدواج در اهر

فرماندار اهر از کاهش ۱۲ درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد.

آقای غنی زاده در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با اشاره به این‌که رشد جمعیت شهرستان اهر سالانه نیاز به ۲۳۸۰ ولادت دارد گفت: نرخ ولادت در شهرستان اهر ماهانه ۵۰ مورد و در طول هشت ماه گذشته ۴۳۴ مورد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بابیان این‌که در طول هشت ماهه نخست امسال ۵۹۲ مورد وفات در شهرستان اهر ثبت شده است، گفت: آمار وفات در شهرستان اهر طی هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۰ موردی را نشان می‌دهد و عمده دلایل فوتی نیز بیماری‌های قلبی، سرطان، تنفسی، کلیوی و حوادث رانندگی است.

فرماندار اهر با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تصریح کرد: جوانان از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج گلایه می‌کنند در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد که حق با جوانان است. از این‌رو بانک‌ها موظف هستند تا طبق مصوبه دولت عمل کنند در غیراین‌صورت کم‌کاری بانک‌ها را به استاندار آذربایجان‌شرقی و مراجع بالادستی بانک‌ها گزارش می‌دهیم.

آقای غنی‌زاده از کاهش نزدیک به ۱۲ درصدی ازدواج طی هشت ماهه نخست امسال در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: در هشت ماهه سال گذشته ۹۰۴ مورد ازدواج ثبت شده و طی هشت ماهه نخست امسال ۷۹۷ مورد ازدواج در شهرستان اهر داریم؛ که در مقایسه با سال گذشته ۱۰۷ مورد ازدواج کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه نخست امسال ۲۲۹ مورد طلاق در شهرستان اهر ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته ۵۶ مورد معادل ۳۲ درصد طلاق افزایش یافته و بیشترین آمار طلاق در اردیبهشت‌ماه امسال به ثبت رسیده است. اگر میانگین ازدواج و طلاق را محاسبه کنیم، حدود ۳۰ درصد ازدواج‌ها در شهرستان اهر منجر به طلاق می‌شود.

آقای غنی‌زاده از صدور کارت ملی هوشمند ۹۰ درصد جمعیت شهرستان اهر خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.