تلنگر کتائب حزب‌الله عراق به مقامات دیپلمات این کشور

کتائب حزب الله عراق تایید کرد تفاهمات گروه‌های سیاسی با نیرو‌های آمریکایی را نمی‌پذیرد.

«ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به سفر «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا گفت: ما به تفاهمات گروه‌های سیاسی با نیرو‌های اشغالگر پایبند نیستیم.

العسکری در توئیتی نوشت: «درخصوص سفر وزیر دفاع آمریکا به عراق باید بگوییم، این سفر، اهانت به شهدا، مردم و تاریخ عراق است.گردان‌های حزب‌الله به تفاهمات میان گروه‌های سیاسی با نیرو‌های اشغالگر تعهدی ندارد و منتظر اجازه هیچکس برای مقابله با این نیرو‌ها نخواهد ماند.»

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله در پایان گفت: «برخی گروه‌های سیاسی و رهبران آن باید در تعامل با دشمن آمریکایی چه در لباس دیپلماتیک یا نظامی احتیاط بیشتری کنند و به خاطر داشته باشند که آن‌ها مدعی نمایندگی مردمی هستند که مخالف هیمنه بیگانه هستند.»

پیش از این، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق، ادعا کرد واشنگتن از ثبات عراق حمایت می‌کند. او همچنین در دیدار با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان نیز ادعا کرده بود «نیرو‌های آمریکایی به درخواست دولت عراق در این کشور می‌مانند.»

شایان ذکر است تهاجم سال ۲۰۰۳ آمریکا به کشته شدن ده‌ها هزار غیرنظامی عراقی منجر شد و بی ثباتی را به وجود آورد که در نهایت راه را برای ظهور گروه تروریستی داعش هموار کرد.

بر اساس پروژه هزینه‌های جنگ توسط موسسه مطالعات بین المللی واتسون در دانشگاه براون، بین ۱۸۵۰۰۰ تا ۲۰۸۰۰۰ غیرنظامی عراقی در این جنگ کشته شدند. دولت جورج دبلیو بوش، رئیس‌ جمهور وقت آمریکا برای توجیه تصمیم حمله به عراق معتقد بود که دولت صدام سلاح‌های کشتار جمعی  در اختیار دارد. نیرو‌های آمریکا و متحدان بعداً دریافتند که چنین ذخایری وجود نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار