بارزانی: نمی‌خواهیم از خاک اقلیم علیه ثبات همسایگان استفاده شود

رئیس دولت اقلیم کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه آلمان ادعا کرد مخالف استفاده از خاک خود برای برهم‌زدن ثبات کشور‌های دیگر است.

 «مسرور بارزانی» در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه آلمان که در اربیل انجام شد بر تمایل اقلیم به گسترش روابط با این کشور تأکید کرد و خواستار افزایش حمایت آلمان از اقتصاد و امنیت و فناوری در اقلیم کردستان عراق شد.

به گزارش «رووداو»، بارزانی ادعا کرد که مخالف همه انواع نقض حاکمیت عراق و اقلیم است و نمی‌خواهد که از خاک اقلیم برای برهم زدن ثبات کشور‌های همسایه استفاده شود.

او ابراز امیدواری کرد که مسائل میان ترکیه و حزب کارگران کردستان حل شود و افزود که صد‌ها روستای اقلیم کردستان عراق در نتیجه جنگ‌های حزب کارگران تخلیه شده است.

رئیس دولت اقلیم شمال عراق درباره مسائل داخلی اقلیم نیز گفت: برخی طرف‌ها می‌خواهند که انتخابات اقلیم کردستان عراق در سال جاری برگزار نشود.

وزیر خارجه آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که آلمان به حمایت از نیرو‌های پیشمرگه و آموزش آن‌ها ادامه می‌دهد و افزود که خطر داعش هنوز به پایان نرسیده و باید هماهنگی پیشمرگه و ارتش عراق برای تضمین امنیت و ثبات ادامه پیدا کند.

او همچنین بر اهمیت هماهنگی بغداد و اربیل در پرونده انرژی و حل اختلافاتشان در این باره تأکید کرد و گفت که آلمان از اقلیم در عرصه کشاورزی و فناوری‌های دیجیتال حمایت می‌کند.

پیش از آن، بارزانی و بربوک اصلاحات جاری در عراق و اقلیم کردستان برای متنوع کردن منابع درآمدی کشور و توجه به کشاورزی و صادرات و نیز توافق سنجار و اخراج شبه نظامیان از آن و همکاری در مبارزه با تغییرات زیست محیطی را بررسی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
اگه واسه امنیت منطقه ارزش قائل اند تروریست ها ی پ ک ک و پژاک رو بیرون کنن نه تنها بیرون نمیکنن بلکه از اونا حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
شما خودمختار نیستید بلکه خود بی اختیار هستید شما شدیدید الاع سورناچی
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
خیلی جای تعجبه اقلیم کردستان عراق 21سال هستش خودمختاری گرفته و همه ی سران ابر قدرت دنیا اگه بیان عراق حتما میان کردستان عراق و اول همه هم با آقای مسعود بارزانی دیدار میکنن و تو این چند سال پیشرفت خیلی زیادی کرده و اکثر کشورهای منطقه و جهان سفارت خانه دارن تو اونجا آفرین به شجاعت و دلاوری و دلسوزی تون واسه ملتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هنوز ملت نشده اند و یکی از اقوام کشور عراق هستن مانند سایر اقوام عراق... اینا اگه ملت بشن مستقل بشن منطقه رو ناامن میکنن چون ازخود اختیاری ندارن و نوکر آمریکا و اسرائیل در منطقه هستن و عامل اجرای نقشه های شیطانی در ایجاد خاورمیانه جدید مورد نظر استکبار در منطقه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
شما آلمانی ها خود داعش هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
این عضو موساد اسرائیل است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
به حرف زدنش باور نکنید چون خودش یکی از عوامل اصلی موساد اسرائیل در راس حکومت اقلیم کردستان .
این پدر سوخته کل زندگیش و دوران آموزش اژلاعاتی
آخرین اخبار