اولیانوف از بررسی برنامه هسته‌ای ایران در نشست شورای حکام خبر داد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در پیامی توییتری نوشت: نشست ماه مارس شورای حکام آژانس انرژی اتمی امروز آغاز می‌شود.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی توییتری نوشت: نشست ماه مارس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه (۱۵ اسفند) آغاز می‌شود و موضوع هسته‌ای ایران نیز در دستور کار قرار دارد.

میخاییل اولیانوف ادامه داد: موارد دستور کار، پیمان «آکواس» (AUKUS؛ توافق ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای برای استرالیا توسط انگلیس و آمریکا)، برنامه هسته‌ای ایران و ایمنی، امنیت و پادمان‌های هسته‌ای در اوکراین، در کانون توجه خواهد بود.

این پیام توییتری اولیانوف در پاسخ به پیامی بود که برگشت دوربین‌های نظارتی در تأسیسات هسته‌ای ایران را «از دستاورد‌های مهم سفر گروسی به ایران» اعلام کرده بود.

رافائل گروسی جمعه ۱۲ اسفند در رأس هیأتی وارد ایران شد و با رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژِی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرد. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از سفر به ایران در نشستی خبری گفته بود: این سفر برای دیدار با مقامات ایرانی به انجام رسید. این سفر برای انجام تمهیداتی در خصوص راستی آزمایی در برخی مکان‌ها و موضوع نظارت‌های آژانس در این کشور به انجام رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
باید بهشون هشدار بدیم ما تلافی میکنیم
آخرین اخبار