اولیانوف: جبران قطعنامه نادرست شورای حکام علیه ایران ساده نیست

نماینده روسیه در مذاکرات برجام در واکنش به سفر گروسی به ایران، خنثی کردن قطعنامه شورای حکام علیه ایران را کاری سخت عنوان کرد.

 «میخائیل اولیانوف» بامداد یکشنبه بار دیگر صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران را «اشتباهی غیرمسئولانه» توصیف کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توئیتر خود نوشت: «برداشتن دوربین‌های [نظارتی آژانس]از تأسیسات هسته‌ای ایران، نتیجه مهم قطعنامه تروئیکای اروپایی با حمایت آمریکا در شورای حکام آژانس اتمی علیه ایران بود».

وی با اشاره به نتایج سفر روز شنبه «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس اتمی به ایران و دیدار با مقامات تهران، توضیح داد: «خنثی‌سازی این اشتباه راهبردی غیرمسئولانه، کار ساده‌ای نیست».

آژانس سفر رافائل گروسی مدیرکل این آژانس به تهران را مهم خواند و اعلام کرد در نشست‌های سطح بالا به اهمیت برداشتن گام‌هایی به منظور تسهیل همکاری‌ها و تسریع حل مسائل پادمانی باقی مانده به نحو مقتضی، پرداخته شد. دو طرف اعتقاد دارند که چنین تعاملات مثبتی می‌تواند راه را برای توافق‌های گسترده‌تر بین دولت‌های عضو آژانس هموار کند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با رافائل گروسی در خصوص مطالب مطرح شده درباره غنی‌سازی در ایران، گفت: در گزارش آقای گروسی غنی سازی ۸۴ درصدی اعلام نشده است و این ابهام قابل تعمیق نیست و حل شده است. مد نظر ما این است که آنچه که در چهارچوب پادمان است را اجرایی کنیم و اجازه ندهیم تا عوامل بیرونی این مسائل را زیر سوال ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
شما قرار دادهای نظامی با ایران را به صورت کامل
عملیاتی کنید
ما هم حق غربی ها را چنان کف دستشان می گذاریم
که زیر برجام زدن از بینی شان بزند بیرون
آخرین اخبار