کشف هفت خودروی سرقتی در زنجان

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از دستگیری سه سارق و کشف هفت دستگاه خودرو سرقتی خبر داد.

سرهنگ داود مرسلی فرمانده انتظامی شهرستان زنجان اظهار داشت: در پی ابلاغ اجرای طرح مبارزه با انواع سرقت‌های خرد و مهم در سطح استان، دستگیری سارقان و کشف سرقت در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح، ماموران انتظامی شهرستان موفق شدند طی ۴۸ ساعت گذشته سه سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به سرقت خودرو اعتراف کردند و از مخفیگاه آنها هفت دستگاه خودرو سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با بیان اینکه در این طرح ۲ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و از آنها هفت گرم مواد مخدر کشف شد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

سرهنگ مرسلی تصریح کرد: وسایل نقلیه ای که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب باشد یا در مکان های تاریک و خلوت پارک شود بیشتر در معرض سرقت است پس بهره مندی وسایل نقلیه از لوازم ایمنی تا حد زیادی از زمینه های سرقت می کاهد.

کشف ۱۴ تن آرد قاچاق در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان از کشف ۱۴ هزار کیلوگرم آرد قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسین بدری گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران دایره اطلاعات، عملیات و مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخصات 2 دستگاه کامیون حامل بار آرد یارانه‌ای احراز شد و توقیف این دو کامیون در مسیر تردد زنجان – تبریز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی قضایی، ماموران به مسیرهای ارتباطی استان اعزام شدند و با پایش مسیر زنجان - تبریز کامیون های مذکور را متوقف کردند که در بازرسی از این 2 دستگاه کامیون مقدار ۱۴ هزار کیلوگرم آرد یارانه‌ای فاقد مجوز حمل کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این مقدار آرد قاچاق را 2 میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا 2 نفر متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ بدری خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالاهای اساسی از اولویت های پلیس است و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان حین سرقت در زنجان

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از دستگیری سارقان حین بریدن درختان و سرقت آنها خبر داد.

سرهنگ محمد مهدیخانی با اعلام این خبر گفت: ماموران ‌گشت کلانتری ۱۲ اثیرالدین ابهر در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پیکان وانت که به صورت بلاصاحب در حاشیه جاده رها شده بود مشکوک شدند.

وی افزود: پس از استعلام مشخص شد خودرو متعلق به یکی از سارقان سابقه دار شهرستان بوده و در حال سرقت است بنابراین بررسی موضوع در دستور کار آنها قرار گرفت.

سرهنگ مهدیخانی گفت: ماموران در بررسی پیرامون محل مشاهده کردند که مالک خودرو به همراه 2 نفر دیگر در حال بریدن درختان و قطعه قطعه کردن آنها برای بارگیری هستند که برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با بیان اینکه متهمان پس از مشاهده ماموران قصد فرار داشتند که دستگیر ‌شدند، اظهار داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که هر سه متهم دارای سابقه سرقت و از ‌سارقان باغ ها، مزارع و خانه باغ‌های شهرستان هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی درختان بریده شده و همچنین ابزار آلات شامل اره و تبر از متهمان، ‌ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی سارقان پس از دستگیری به ۲ فقره ‌سرقت درختان در غیر از سطح باغ های شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ مهدیخانی ضمن اعلام اینکه سارقان پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، ‌از شهروندان خواست به صورت مداوم از باغها و مزارع خود سرکشی کنند و هرگونه تردد خودرو یا افراد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف خودروی سرقتی در سلطانیه

فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه از کشف یک دستگاه خودروی سواری پیکان سفید رنگ سرقت شده و دستگیری سارق آن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اصانلو اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری پیکان مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مأموران و استعلام انجام شده مشخص شد که خودروی کشف شده سرقتی و متعلق به استان همجوار است.

سرهنگ اصانلو با بیان اینکه یک نفر در این خصوص دستگیر شد، خاطرنشان کرد: شهروندان با نصب تجهیزات ایمنی از سرقت شدن وسایل نقلیه خود پیشگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.