چگونه همسری مهربان باشیم؟

اگر میخواهید بدانید که چطور میتوانید همسری مهربان باشید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

مهربانی خصلتی که همه ما ادعای داشتنش را داریم ولی پای عمل که به میان می آید ، خبری از مهربانی در روابط ما نیست. مهربانی بین زوجین میتواند رابطه بین آن ها را استحکام ببخشد و باعث افزایش صمیمیت و آرامش در زندگی شود. 

با این که دنیای مدرن امروزه کاری با انسان ها کرده است که جای زیادی برای مهربانی باقی نمانده ولی اگر میخواهید در کنار همسرتان بهترین لحظات زندگیتان را تجربه کنید باید سعی کنید این خصلت پسندیده را وارد زندگیتان کنید و همسری مهربان باشید. 

با مهربانی میتوانید همسرتان را از نظر روانی تامین کنید و جلوی خمودی و بی انگیزگی اش را بگیرید.

در ادامه مقاله به شما میگوییم چطور میتوانید همسری مهربان باشید و رنگ و بوی زیباتری به زندگیتان بدهید. 

به استعدادهای وجودی همسرتان احترام بگذارید

باید قبول کنید که همسرتان استعدادهای خاص خودش را دارد و در برخی از کارها میتواند بهتر است شما عمل کند. پس به هیچ عنوان طوری با او رفتار نکنید که انگار شما فرد بهتری هستید. سعی کنید متواضع و فروتن باشید و در زمینه هایی که همسرتان از شما بهتر است از او راهنمایی بگیرید و برای بهتر شدن در سایر زمینه ها او را تشویق کنید. 

 

محبت فیزیکی راهی برای همسری بهتر بودن است

محبت فیزیکی ، مهربانی قلبتان را افزایش میدهد

از ابراز محبت فیزیکی به هم دریغ ناشته باشید ، یکدیگر را لمس کنید ، یکدیگر را ببوسید و خارج از رابطه جنسی یکدیگر را نوازش کنید. به خاطر گرفتاری های زندگی و فرزندان ، توجهتان را به همسرتان کاهش ندهید و حتی اگر در طول روز فرصت با هم بودن را پیدا نمی کنید ، شب یک ساعت قبل از خواب به اتاقتان بروید و این زمان را به ابراز محبت کلامی و جسمی به هم اختصاص بدهید تا تنش ها و استرس های روزمره را از جسم و روح هم دور کنید.

با هم مشورت کنید

درباره مشکلات زندگی یا محل کار با همسرتان مشورت کنید ، همفکری حتی اگر باری از روی دوشتان برندارد باعث می شود از نظر روحی قوی تر شوید و احساس بهترین نسبت به خودتان و همسرتان پیدا کنید.

نیازها و خوشحالی خود و همسرتان را در اولویت قرار دهید

یادتان باشد که بچه ها به زودی بزرگ می شود و شما را ترک میکنند ، مهمترین شخصی که قرار است لحظات زندگی را در کنار او سپری کنید و پررنگ ترین نقش را در احساس خوشبختی شما ایفا میکند ، همسرتان است بنابراین نیازهای همسرتان را در کنار نیازهای خودتان در اولویت قرار دهید و به فکر خوشحال کردن هر دو نفرتان باشید. 

هر از گاهی زمانتان را صرف کارهای دونفره ای بکنید که شما را به وجد می آورد. هر چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی بدهد باعث می شود خانواده مستحکم تری داشته باشید. 

خواسته هایتان را بیان کنید و به خواسته های همسرتان توجه کنید.

در زندگی مسئولانه رفتار کنید و در قبال کاری که بر عهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر مسئولیت ها شانه خالی نکنید.

با هم قرار بگذارید که به فکر بهتر شدن برای هم باشید و سعی کنید کارهایی که باعث ناراحتی همسرتان می شود را کمتر کنید و در عوض کارهایی که باعث خوشحالی اش می شود را بیشتر انجام بدهید. 

درباره مشکلات با هم سازش کنید و ناراحتی ها را فراموش کنید

در اغلب موارد نیازی به جر و بحث کردن راجب مشکلات وجود ندارد و بهترین روش برای تمام شدن ناراحتی ، سازش و فراموش کردن اتفاقی است که افتاده . 

همیشه به خودتان یادآوری کنید که همسرتان مهم ترین شخص روی زمین برای شما است و با او مهربان باشید تا رفتارتان الگوی مناسبی برای فرزندانتان شود.

سعی کنید از همسرتان توقع زیادی نداشته باشید و به اندازه توانایی اش از او انتظار داشته باشید. 

با هم صادق باشید

صادقانه رفتار کنید و دروغ را از زندگی خودتان دور کنید حتی اگر به نفعتان نباشید ، وجود صداقت در رابطه زوجین باعث می شود احساس بهترین نسبت به زندگیشان داشته باشند و حامی یکدیگر شوند. 

در مواردی که سلیقه هایتان با هم نمیخواهد صبور باشید و سعی کنید به راه حلی برسید که رضایت هر دو نفرتان را جلب کند. 

به دنبال تجربه های جدید باشید 

اجازه ندهید زندگیتان یکنواخت و کسل کننده شود به دنبال سرگرمی های جدید باشید مثلا دوچرخه سوالی ، باغبانی یا هر کار دیگری که هیجانی جدید وارد زندگیتان کند. 

همیشه سعی کنید یک فعالیت جدید دو نفره را با هم تجربه کنید حتی اگر شده بچه ها را به پرستار یا مادرتان بسپاری و چند ساعتی را بدون حرف زدن درباره مشکلات یا بچه ها ، با هم به پیاده روی بروید و شام بخورید و حرفهای عاشقانه بزنید . 

شاد بودن و خندیدن با هم یکی از مهربانانه ترین کارهایی است که میتوانید در حق همسرتان انجام دهید. 

یکدیگر را سورپرایز کنید 

از علاقمندی های همسرتان آگاه شوید و هر از گاهی با چیزهای دلخواهش او را سورپرایز کنید مثلا نوشتن یادداشت های عاشقانه ، گرفتن هدایای کوچک ، پخت کیک و غذای مورد علاقه داشت با دیزاین فوق العاده ، اجازه ندهید که فضای رمانتیک رابطه تان به فراموشی سپرده شود. سورپرایزهای کوچک به همسرتان نشان میدهد که قلب مهربانتان همیشه قدردان حضور و زحمات او است. 

خودتان را به جای همسرتان بگذارید 

سعی کنید درباره مسائل مختلف با هم صحبت کنید تا بهتر بتوانید از افکار و احساسات هم آگاه شوید. سعی کنید در مکالماتتان از کلماتی که بار عاطفی بالایی دارند استفاده کنید تا تنش کمتری ایجاد شود. 

اگر به مشکلی برخوردید خودتان را به جای همسرتان بگذارید تا بهتر متوجه حرفها و رفتار او شوید. برای تصمیم گرفتن درباره برخی مسائل از دیدگاه همسرتان به مشکل نگاه کنید و خودتان را به جای او بگذارید. شنونده خوبی باشید تا بتوانید بهتر او را درک کنید. 

به پیشرفت همسرتان توجه کنید

به یاد داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرتان سود می برد ، خود شما هستید بنابراین همیشه او را برای رسیدن به اهدافش تشویق کنید و به پیشرفتش توجه نشان دهید. با مهربانی با او برخورد کنید و خوبی هایش را به زبان بیاورید. 

منبع: بیتوته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
من خیلی مهربانم ولی چه فایده کی قدر بدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
Mfg
۰۰:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
راستی اینطوری هم نیست که مردها بی احساس باشند و به زن هایشان ظلم کنند
Iran (Islamic Republic of)
Mfg
۰۰:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
چشم هر وقت همسر آینده مان را پیدا کردیم اینکار را می کنیم اما دیگه به زن ها سواری نمی دیم برخی از این رفتارهای زن ذلیلی مختص تهران است تو مناطق اذربایجان کاربرد نداره زن تو زندگی حد و مرز داره به زن، زن گفتند و به مرد، مرد گفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
پول داشته باشی وشغل وخانه، بهترین همسر هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
با نگاه به زندگی مسولین فقط حسرت می خوریم
در آرزوی فقط یک لانه برای زندگی ساده حتی هر چقدر کوچک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
زنها ودختران این زمونه فقط وفقط پول.
پول
پول
پول
پول
پول
پول
پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اگر پول داشته باشی و جامعه امنیت اجتماعی و اقتصادی داشته باشد و از فردای خودت و خانواده ات نگران نباشی : خودبخود مهربان خواهید شد.
Iran (Islamic Republic of)
ف
۲۰:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
مردهای بیچاره اکثریتشون گرفتار ی عده از خدا بی خبر و قلدر شدند مخصوصا با شعار مزخرف زن زندگی آزادی زنها یاغی شدند عده ای از مردها در زندان هستند و عده ای هم راهی جز سازش ندارند هرچه زنها قدیم و گذشته اندوختند از نسل و فرزند آوری و تربیت و رشد مردان زنان جدید و رنگی بر باد دادند و نابود کردند زنهای امروزی کاری جز نابودی میراث زنان گذشته در کم و کیف ندارنداگر هزاران صفحه بنویسم تمام نمی شود ادامه نمیده که اگر انتشار داده نشود زیاد ناراحت نشوم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
چرا ۷۰ درصد دخترا مخالف حجاب اجباری هستن ولی ۱۰۰ درصدشون موافق مهریه و نفقه هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام من جزء اون ۳۰ درصدم
اما ۱۰۰ درصدشون این فکرو درباره مهریه ندارن مثل من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
مشکل در زنهای ایرانه
دوس دارن مثه اروپایی ها آزادی کامل داشته باشن
مثه عربای خلیج فارس بخورن و بخوابن
مثه ایرانی ها هم مهریه داشته باشن

هیچ جای کره زمین مهریه نداره.مهریه در عربستان ۳۰۰ میلیون تومنه.که ثابته و میشه حقوق دوماه یک کارگر.در بقیه کشورهای اسلامی هم‌همینه .در اروپا هم که اصلا وجود نداره
کمترین مهریه در ایران ۱۴ سکه اس.میشه ۴۰۰ تومن
مهریه میانگین ایران هم ۱۱۴ سکه اس میشه ۳ میلیارد
۳۰۰ ماه حقوق کارمند بانک با ماهی ۱۰ تومن

کجای کره زمین اینجوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
مردها باید بفهمن که دختران بیحجاب به درد ازدواج نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
واقعا دلم به حال مردهایی که زن های بد دارند میسوزه چراکه چند مورد سراغ دارم که از وقتی که سکه گرون شده زنها مهریه رو اجرا گذاشتند شما حساب کنید مگه تو این دور زمونه میشه حتی یک عدد سکه خرید پس چرا دولت جلوی این خانم ها رو نمیگیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
دلار که باشه خودش مهربان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
آقایان تکلیف خودتون را معلوم کنیدیه بار میگین مابیکاریم چرا خانمها کارما مردها را اشغال می کنندیه بارمی گین چرا ما بایدفقط خرجی بدیم تو کشورهای دیگه خانمها پابه پای آقایان کار می کنتد؟!!آخرش کدوم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اول و آخر باید پولدار باشیم
Germany
مشهد
۱۷:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
دوست عزیز زندکی باین شکلی که شما نوشتید نیست خیلی پیچیده تر است و این مطالب شما خیلی با واقعیت جور در نمیاید موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اول پول و بعدش پول و بازم پول، در حد نیاز اولیه زندگی و رفاه معمولی، بقیه برا خودتون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
پول باشه هم دنیا داری هم آخرت( اگه باشه) هم همسر خوب و فداکارو خوشگل و خوش تیپ و خوش اخلاق و خوش مشرب و مردمی و خانواده دوست و اجتماعی و مدیر و لایق و صمیمی و رازدار و ..... شمام اگه موافقید ادامه چند تا بگید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
پولدار باشیم.همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
دوستان من هر زمان مرد و زن در جایگاه خود نباشند هیچ دستورالعمل و نسخه‌ ای کار ساز نخواهد بود.
در حال حاضر زن ها غالبا در جایگاه مرد ها خود را قرار دادند . و مدیریت امور در در جامعه و خانواده به دست گرفته اند و مرد ها جایگاه خود را از یاد برده اند و باعث بروز مشکلات فراوان در امور زندگی شده اند.مهر و محبت به زنانی که در جایگاه یک مرد قرار گرفته باعث ایجاد شبهه خطر ناکی می شود و زن به قدرت خود که در آن جایگاه پیدا کرده مغرور تر شده و احساس می کند موفق بوده و کار درست را انجام داده .و فشار بیشتر بر روی مرد وارد شده و جای زن و مرد تغیر گسترده ای خواد کرد بدون باز گشت و در انتها زن احساس استقلال کامل و بی نیازی از مرد می کند و زندگی به جدایی کشیده خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
دقیقا خانوم ها یه کم بی رحمن احساس میکنم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۳۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
دقیقا زندگی من همینجوری نابود شد.بهتره آقایون وظیفه تامین مخارج رو به عهده بگیرن خانوما هم عهده دار مهر و محبت به فرزندان و همسر باشن،اکثر خانومایی که شاغل هستن تا کوچکترین بحثی پیش بیاد میگن من یه زن مستقلم چون چندرغاز درآمد دارن،بهترین کار اینه که آقایون خواستگاری نکنن از هیچ خانومی،خواستگاری هم کردن خانوما جواب نه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
با پول میشه مهربان بود عمر زیاد و هرچیز دیگه
آخرین اخبار