۷ مجروح در جدیدترین تیراندازی خونین در آمریکا

تیراندازی در فیلادلفیا باعث زخمی شدن ۷ تن از جمله دو کودک زیر ۴ سال شد.

در جدیدترین حوادث خونین جمعی در ایالات متحده، تیراندازی در خیابانی در فیلادلفیا باعث مجروح شدن هفت تن شد. یک نوزاد ۲ ساله و یک کودک چهار ساله در میان زخمی‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس پلیس فیلادلفیا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: یک مادر که نوزادش را در آغوش داشت هدف تیراندازی قرار گرفت که در این حادثه خود و فرزندش مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. در میان مجروحان، حال کودک ۴ ساله وخیم است.

این تیراندازی در ساعت ۶ عصر به وقت محلی و در نزدیکی یک مدرسه ابتدایی رخ داد. با این حال، شروع این تیراندازی‌ها از مکان دیگری بوده است. مقامات محلی می‌گویند هنوز دلیل این تیراندازی و درگیری مشخص نشده است.

براساس آمار‌های رسمی تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۵ هزار و ۲۲۲ نفر با سلاح گرم در آمریکا جان خود را از دست داده اند. همچنین ۱۹ هزار و ۳۸۴ مورد از ۲۴ هزار مورد قتل رخ داده در این سال با سلاح گرم انجام شده است.

علی رغم آمار‌های وحشتناک قتل عام با سلاح گرم در آمریکا، لابی‌های اسلحه سازی به دلیل سود سرشاری که از این مسئله می‌برند مانع از حذف این متمم از قانون اساسی ایالات متحده می‌شوند. جمهوریخواهان از حامیان اصلی آزادی حمل سلاح در آمریکا هستند. با این حال، دموکرات‌ها با پذیرش اصل متمم دوم قانون اساسی، می‌کوشند فروش سلاح گرم را محدود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار