گام بلند ونزوئلا برای شکست تحریم‌های آمریکا با گسترش روابط با کلمبیا

روسای جمهور ونزوئلا و کلمبیا با هدف احیای روابط اقتصادی توافقنامه امضا کردند.

ونزوئلا که طی سالیان اخیر شاهد تحریم‌های سنگین آمریکا و متحدانش در آمریکای لاتین بود، موفق شده است طی ماه‌های اخیر گام‌های بلندی برای شکستن این تحریم‌ها بردارد. گسترش روابط با کشور‌های همسایه یکی از سیاست‌های کاراکاس در این زمینه بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گوستاو پدرو، رئیس جمهور کلمبیا در دیدار با نیکولاس مادورو، همتای ونزوئلایی خود از امضای توافقنامه‌ای در راستای احیای روابط اقتصادی میان دو کشور خبر داد. این توافقنامه طی مراسمی بر روی پل مرزی میان ونزوئلا و کلمبیا، به امضای روسای جمهور دو کشور رسید.

مادورو پس از امضای این توافق در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: این قرارداد تمامی آنچه در گذشته میان روابط تجاری دو طرف بوده است شامل تعرفه‌های گمرکی و تبادل کالا را احیا می‌کند. این موضوع پایه‌های یک پویایی جدید برای گسترش تجارت میان کلمبیا و ونزوئلا را می‌گذارد.

دولت پیشین کلمبیا همکاری گسترده‌ای با آمریکا برای اعمال تحریم علیه ونزوئلا داشت. با این حال، پس از پیروزی گوستاو پدرو و سکانداری ریاست جمهوری کلمبیا در اوت سال گذشته میلادی، وی از عادی سازی روابط با کاراکاس حمایت کرد.

در ژانویه ۲۰۲۲ دو کشور از عادی سازی روابط دیپلماتیک و از سرگیری تبادل تجاری میان خود خبر دادند. با این حال، دیدار روسای جمهور ونزوئلا و کلمبیا و امضای توافقنامه تجاری به طور رسمی به خصومت میان دو کشور پایان بخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار