اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

رئیس کمیسیون اروپا با تکرار ادعای استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین، گفت بروکسل تحریم‌هایی را علیه نهاد‌های ایرانی پیشنهاد خواهد کرد.

اورزولا فون درلاین با تکرار ادعای بی‌اساس مشارکت نظامی ایران در جنگ اوکراین از پیشنهاد این اتحادیه برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران خبر داد. 

به گزارش رویترز، رئیس کمیسیون اروپا که امروز چهارشنبه در پارلمان اروپا سخنرانی می‌کرد، مدعی شد: صد‌ها پهپاد ساخت ایران در میدان‌های نبرد اوکراین توسط روسیه استفاده می‌شود؛ بنابراین ما برای اولین بار پیشنهاد کرده‌ایم نهاد‌های ایرانی از جمله کسانی که با سپاه پاسداران مرتبط هستند تحریم شوند.

وی همچنین در توئیتی ادعا کرد: ما در حال تضعیف توانایی روسیه برای حفظ ماشین جنگی خود هستیم. بسته تحریمی دهم شامل ممنوعیت‌های تجاری و کنترل صادرات فناوری به ارزش ۱۱ میلیارد یورو می‌شود.

فون درلاين با بیان این ادعا که «روسیه از صد‌ها پهپاد ساخت ایران استفاده می‌کند» افزود: پیشنهاد می‌کنیم کنترل‌های صادرات خود را به نهاد‌های ایرانی گسترش دهیم.

رئیس کمیسیون اروپا درحالی از تشدید تحریم‌ها علیه ایران به دلیل اتهامات پهپادی سخن گفت که وزیر امور خارجه فرانسه هم دیروز از احتمال وضع پنجمین بسته تحریمی علیه ایران در نشست آتی شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
هانسی تحریم؟ (به فارسی: کدام تحریم؟) دیگه جا سوئیچی رو هم تحریم کردن چیزی مونده مگه تحریم نکرده باشن!
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
اتحادیه اروپا از زمان جنگ صدام با ایران سیم خاردار را هم برای ایران برای سپاه برای ارتش برای بسیج تحریم کرده بود. این خبر چهل و چهار ساله است. قدیمی شده است.
آخرین اخبار