قدردانی اردوغان از کمک‌های جهانی به زلزله‌زدگان ترکیه

رئیس جمهور ترکیه از امداد و نجات پس از زلزله و تلاش‌های امدادی از سراسر جهان قدردانی کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت: ترکیه از همه کشور‌ها به خاطر کمکی که برای جستجو، نجات و تلاش‌های امدادی پس از زلزله‌های قدرتمند ارائه کردند، سپاسگزار است.

به گزارش دیلی صباح، رئیس جمهور ترکیه در پیامی ویدئویی که به نشست جهانی دولت در دبی امارات ارسال شده است، افزود که تیم‌ها از زمان لرزه‌های شدید هفته گذشته که جنوب ترکیه را لرزاند، بیش از ۸۰۰۰ نفر را زنده از زیر آوار زمین‌لرزه بیرون آورده‌اند.

او همچنین گفت: تعداد زیادی بالغ بر ۸۱ هزار نفر از مجروحان این زمین لرزه‌ها از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. حدود ۲۰ میلیون نفر از زلزله‌های دوشنبه گذشته آسیب دیده‌اند.

اردوغان افزود: می‌خواهم بار دیگر از همه کشور‌های دوست که شبانه روز برای ملت ما کمک جمع‌آوری می‌کنند، با تیم‌های خود از تلاش‌های جستجو و نجات ما حمایت می‌کنند و ما را در دعا‌های خود فراموش نمی‌کنند، تشکر کنم.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: ترکیه که نه تنها در تاریخ خود بلکه در تاریخ بشریت با یکی از "بزرگترین بلایای طبیعی" مواجه است، هرگز "دوستی‌ای را که در این روز سیاه نشان دادید" فراموش نخواهد کرد.

او تاکید کرد که فاجعه زلزله "یک بار دیگر اهمیت همبستگی بین المللی را نشان داد"، زیرا ترکیه پیام‌های حمایت و تسلیت را از بیش از ۱۰۰ کشور از جمله امارات که میزبان این نشست است، دریافت کرده است.

در ۶ فوریه دو زمین لرزه شدید جنوب ترکیه را لرزاند. مرکز این زمین لرزه‌ها به بزرگی ۷.۶ و ۷.۷ ریشتر در قهرمان مرعش بود و ۹ استان دیگر این کشور را نیز لرزاند.

این زمین لرزه‌ها همچنین چندین کشور را لرزاند و ویرانی‌های گسترده‌ای در شمال سوریه ایجاد کردند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، بیش از ۳۱۶۰۰ نفر در ترکیه کشته شدند در حالی که تعداد قربانیان در سوریه از ۳۶۰۰ نفر گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
بعد معلوم میشہ اردوغان
اولش تشکر میکنی ولی بعدا آلزایمر میگیری یادت میرہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
منافق
آخرین اخبار